کرمانشاه؛

هفته های فرهنگی استان ها تقویت انسجام ملی را رقم می زند

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای برنامه هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم حضور یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سید محمدرضا موالی زاده در حاشیه بازدید از برنامه ها و نمایشگاه "هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم" اظهار کرد: این برنامه ها در نهایت تقویت انسجام ملی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه ایران کشور غنی به لحاظ تولید محصولات فرهنگی است، گفت: برگزاری هفته های فرهنگی فرصت مناسبی است تا اقوام مختلف ایرانی بتوانند گنجینه غنی و پربار فرهنگی خود را به یکدیگر معرفی کنند.

وی اظهار کرد: اجرای این برنامه ها موجب می شود تا اقوام کشور با فرهنگ، آداب و رسوم، گویش و ادبیات و هنرهای بومی یکدیگر آشنا شوند و این آشنایی می تواند بسیار به افزایش و ارتقا انسجام ملی کمک کند.

موالی زاده به گوناگونی خلقت اقوام و گروه های مختلف و بیان این تفاوت در قرآن کریم اشاره کرد و  افزود: این تفاوت ها در خلقت که تعمدی است خلق زیبایی می کند و مقدمه ای برای کنجکاوی گروه ها و اقوام مختلف برای آشنایی با یکدیگر است و این آشنایی زمینه نزدیکی انسان ها با یکدیگر را فراهم می کند.

وی در ادامه با ابراز رضایت از برنامه های هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم، کفت: همین استقبال و حضور پرشور مردم در برنامه ها نشان دهنده محتوی خوب و پرباری است که در برنامه هفته فرهنگی کرمانشاه تعبیه شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موسیقی و صنایع دستی که در غرفه های نمایشگاه عرضه شده، نشان دهنده هنر اصیل و اثر گذار استان کرمانشاه است که برای هر بیننده و شنونده ای جذابیت داشته و اثرگذار است.

وی در خاتمه از زحمات استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برای برگزاری این مراسم تدیر کرد و گفت: مجموعه میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تدارک یک برنامه بسیار مناسب توانسته است به خوبی بخش هایی از فرهنگ غنی این استان را معرفی نماید که استقبال بسیار خوب مردم از این برنامه ها گواهی بر این موضوع است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.