حافظی مطرح کرد؛

سهم عمده درآمدها معطوف به اتوبان سازی شده است/ واگذاری شهرآفتاب و فروشگاه شهروند به بانک شهر تخلف است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز هم در خصوص عزل و نسب فرمانده راهور تهران بزرگ که با فشار شهرداری تهران اتفاق افتاده، اصرار دارم و در خصوص آن به مراجع قضایی توضیح خواهم داد.

به مراجع قضایی در خصوص فشار آوردن شهرداری برای جابجایی فرمانده راهبر توضیح خواهم دادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری خود با موضوع گزارش عملکرد این کمیسیون که امروز برگزار شد، اظهار داشت: سلامت اداری  و مالی از ابعاد سلامت است و ریشه بسیاری از نارسایی‌هایی که شاهد آن هستیم، در ساختار و ترکیب بودجه شکل می‌گیرد.

وی با بیان این که یکی از مشکلات اساسی و اصلی که امروزه با آن مواجه هستیم به افزایش سقف بودجه مربوط می‌شود، افزود: عده‌ای اصرار دارند این سقف را هر ساله افزایش دهند، در حالی که در سنوات گذشته نسبت به کاهش آن اقدام‌ کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهر تهران می‌تواند 6 هزار میلیارد تومان از درآمدهای پایدار، درآمد به دست آورد، تصریح کرد: 50 درصد از این درآمد از محل ارزش افزوده بوده و مابقی نیز از سایر درآمدهای پایدار شهرداری به دست می‌آید.

حافظی با تأکید بر این که از میزان 17 هزار و 700 میلیارد تومان، حدود 6 هزار میلیارد تومان آن ناپایدار است، گفت: در حوزه نگاهداشت و مصرف معادل 6 هزار میلیارد تومان در سال هزینه داریم که در تبصره‌های بودجه هر ساله این عدد با ارتقای نجومی فراتر از سقف بودجه به تصویب می‌رسد.

وی با بیان این که در بودجه سال 95 ، 17 هزار و 800 میلیارد تومان بودجه مصوب شد، افزود: در برخی از تبصره‌ها آن را با 20 هزار میلیارد تومان افزایش دادند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که 37 هزار میلیارد تومان درآمد در بودجه سال 95 پیش بینی شده است، یادآور شد: برای 6 هزار میلیارد تومان آن فضایی ایجاد کردیم که 2 هزار میلیارد تومان از این رقم صرف ساخت شهر شود.

حافظی با بیان این که در سنوات گذشته از محل کسب درآمدهای شهر منابعی را مشخص کردیم، افزود: سال 93 ، 15 هزار و 845 میلیارد تومان مصوب کردیم که 4 هزار و 351 میلیارد تومان آن حاصل تراکم و تغییر کاربری بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 94 از میزان 17 هزار و 219 میلیارد تومان بودجه مصوب شده، 7 هزار و 245 میلیارد تومان تغییر کاربری و فروش تراکم درصد مجاز بوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در سال 95 از مبلغ بودجه 17 هزار و 800 میلیارد تومان، معادل 8 هزار و 900 میلیارد تومان برای تغییر کاربری و فروش تراکم بوده است که این اتفاق‌ها در اصل ریشه ناکارآمدی مدیریت شهری را شکل می‌دهد.

وی با بیان این که با این اتفاقات ساختارهای شهر فرو می‌ریزد و هر روز هوای زیست محیطی برای شهروندان تنگ‌تر می‌شود، تأکید کرد: در 4 سال گذشته سهم عمده درآمدها معطوف به اتوبان سازی شده که این موضوع هیچ کدام از مشکلات شهر را با تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نتوانست حل کند.

حافظی با اشاره به گزارش حسابرسی که در 400 صفحه تلفیق پیدا می‌کند، یادآور شد: این گزارش از 400 صفحه به 160 و همچنین از 160 به 69 صفحه تقلیل پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که واردات بین شرکت‌ها و شهرداری در بند بند این گزارش‌ها مشخص شده است، تصریح کرد: در این گزارش نقطه ضعف‌ها مشخص شده، در حالی که در صحن شورا گزارشی درباره حسابرسی نقص‌ها ارائه نشد تا به ایرادات، از سوی مسئولان پاسخی داده شود.

حافظی با اشاره به بحث تلفیق صورت مالی سال 90 شهرداری تهران تأکید کرد: شهرداری تهران نمی‌تواند به هیچ عنوان این گزارش حسابرسی را انکار کند.

وی اضافه کرد: گزارش تلفیق صورت‌های مالی سال 90 را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهم تا آن‌ها نیز مردم را در جریان کامل این حسابرسی‌ها قرار دهند، چرا که شهرداری رسانه‌های زیادی دارد و می‌تواند در قالب یک ویژه نامه مانند روزنامه سراسری همشهری بند بند توضیحات کارشناسی و نه عوام‌فریبانه خود را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری تهران در صحن شورا پاسخ قابل قبولی در خصوص این گزارش ارائه نکرد، به همین دلیل معتقدم که این گزارش باید در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

حافظی در ادامه صحبت‌های خود به بحث قانون الحاق مصوبه 1369 اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران بر اساس قانون به تصویب رسیده می‌تواند در نیروی انتظامی در خصوص عزل و نسب فرماندهان تهران بزرگ هماهنگ باشد، چرا که شهرداری تهران هم اکنون حقوق و مزایای پرسنل نیروهای راهنمایی و رانندگی را پرداخت می‌کند، به همین منظور بر عملکرد پلیس هم می‌تواند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که بر اساس تبصره 1 ناجا موظف است که تمام امور راهنمایی و رانندگی در شهر تهران را برابر با سیاست و برنامه‌های کلی شهرداری تهران اجرا کند و همچنین در خصوص این امر نیز شهرداری باید تمام تجهیزات ناجا را تأمین کند.

حافظی بر اساس تبصره 3 افزود: طبق ماده 10 این قانون انتساب و عزل رئیس پلیس راهور توسط فرمانده ناجا و با هماهنگی شهرداری تهران صورت گرفته که اگر در خصوص آن اختلاف نظری وجود داشت باید تصمیم وزیر کشور را برای این موضوع ملاک قرار می‌دادند، بر اساس تبصره 3 این قانون شهرداری در عزل و نسب رئیس پلیس راهور تهران بزرگ دخالت دارد .

وی با تأکید بر این که در چند هفته گذشته انتقاداتی در توییترم درباره دخالت شهرداری تهران در عزل و نسب فرمانده راهور تهران بزرگ داشته‌ام، گفت: به نظر من بیشتر از این که من انتقاد دارم طی چند هفته گذشته نتوانستند مروری بر قانون داشته باشند، چرا که این موضوع جدید نبوده، به همین دلیل به جای انکار آن باید نسبت به دعوت برای مذاکره اقداماتی انجام دهند.

حافظی با بیان این که مسئولان نیروی انتظامی عنوان می‌کنند که ساختار ناجا مستقل بوده و خود در مورد آمورش تصمیم گیری می‌کند مشخص شد بر اساس قانون، پلیس راهور باید با هماهنگی شهرداری تهران اقدامات خود را انجام دهد، به همین منظور معتقدم موضع‌گیری دوستان از چارچوب تعاریف قانونی خارج است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فشار قالیباف به فرمانده ناجا برای عزل و نسب فرمانده راهور تهران بزرگ افزود: در مورد این موضوع باز هم اصرار دارم، چرا که بر اساس فشارهای شهردار تهران این اتفاق رخ داده و آن‌ها نیز خود از این ماجرا مطلع هستند.

حافظی اضافه کرد: ‌از آن جایی که مسئولان نیروی انتظامی در برخی از جلسه‌هایشان مطرح کردند که حق شکایت از بنده را در خود محفوظ می‌دانند، تأکید کرد: بر اساس ادله‌ای که دارند، اگر از بنده هم شکایتی شود، به مراجع قضایی در خصوص این موضوع توضیح خواهم داد.

وی با بیان این که امسال برای نخستین بار گزارش تلفیق سال 90 در 69 صفحه به اصرار برخی از افراد شورای شهر قرائت شد، تصریح کرد: بر اساس جمع بندی‌های انجام شده، از رئیس شورای شهر درخواست کردیم که طی نامه‌ای در 9 تیر سال 95 در قالب یک ماده واحده و 2 بند خواستار اصلاح نواقص این گزارش شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ طبق این گزارش شهرداری تهران باید اقداماتی در خصوص نارسا بودن آن به مدت 6 ماه انجام دهد و همچنین گزارش خود را با اصلاحات انجام شده طی 3 ماه به شورا ارائه دهد.

حافظی تأکید کرد: با گذشت 6 ماه از این نامه ارسال شده توسط رئیس شورای شهر، هنوز شهرداری تهران گزارش اصلاحی به شورای شهر تهران ارائه نداده است.

وی با اشاره به این که کاملاً مشخص است که شهردار تهران برای عزل و انتساب فرمانده راهور تهران بزرگ نقش داشته است، یادآور شد: بر اساس قانون اختلافات بین شهرداری و پلیس باید از طریق وزارت کشور حل شود، اما ظاهراً در اجرای طرح الیزه که‌ ‌می‌توانست گامی در کاهش آلودگی هوا باشد، این اختلافات صورت گرفته بین راهور و شهرداری تهران با تفاهم حل و فصل نشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در خصوص عزل رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به نظر می‌رسد اختلافی وجود نداشته، چرا که پلیس در خصوص این موضوع همکاری‌های لازم را انجام داده، به همین منظور معتقدم به جای قلع و قمع و برخورد قهری با برگزاری جلسات، اختلافات در خصوص برخی از موضوعات رفع می‌شد، چرا که بدون شک بحث‌های کارشناسی با برگزار نشدن جلسات مرتفع می‌شود.

* حافظی اصول‌گراست و در این شکی نیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتقادات خود به شهرداری تهران و فشارهایی که به وی وارد می‌شود، گفت: من موضع خود را دارم و همین جا به همه اعلام می‌کنم و حافظی اصول‌گراست و در خصوص این موضوع هم هیچ شکی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اصولگرا و اصلاح‌طلب بودن را تندروها تعیین نمی‌کنند، چرا که جناح چپ و راستی باعث می‌شود به مردم آسیب بسیاری وارد شود، به همین دلیل باید در حد جبهه اصلاح‌طلب و اصولگرا عقلانیت و تدبیر برای این موضوعات اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که لیست خط قرمز را (اصل نظام، رهبری و منافع مردم) برای خود در نظر گرفته و دیگر هیچ خط قرمزی ندارم، تصریح کرد: مشکل اینجاست که عده‌ای عملکردهای دیگران را نسبت به مدیران با آبروی نظام گره می‌زنند و به همین منظور باید این موضوع اصلاح شود، چرا که اقتدار و نظام جمهوری اسلامی بسیار فراتر از آن است که با عملکرد تعدادی از مسئولان مخدوش شود.

حافظی اضافه کرد: نظامی که با ایثار و فداکاری هزاران هزار شهید شکل گرفته با عملکرد چند مسئول مخدوش نمی‌شود، به همین دلیل می‌گویند عینک سیاسی را از چشم‌هایتان بردارید، این‌گونه متوجه می‌شوید که عملکرد یک مدیر خطاکار با کل نظام در ارتباط نیست.

وی با تأکید بر این که برای هر تذکری از قبل مسیرهای قانونی را طی کرده و بعد از جمع‌بندی آن را مطرح می‌کنم، گفت:‌ از اردیبهشت‌ماه سال جاری اسنادی را به سازمان‌های نظارتی انعکاس دادند و در خصوص آن نیز با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار کردند، به همین منظور برای برخورد با تخلفات و انحرافات شکل گرفته در بحث تحقیق و تفحص پیگیری‌ها در حال انجام است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که انتظار ندارم تا همه اعضای شورای شهر به مسائل اشراف داشته باشند، یادآور شد: در خصوص واگذاری شهر آفتاب و فروشگاه شهروند به یکی از بانک‌ها انتقاد داشتم، چرا که بر اساس مصوبه بانک مرکزی، بانک‌ها نمی‌توانند بیشتر از سهم خود تملک داشته باشند، به همین دلیل از نظر بحث کارشناسی می‌گویند واگذاری این دو به بانک تخلف است و در خصوص تأیید آن هم بانک مرکزی واکنش‌هایی نشان داد.

حافظی افزود: بدون شک از بیرون مردم به شورای شهر دو نگاه متفاوت دارند، چرا که در شورای شهر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرایی وجود دارد که عملکرد اعضا را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر این که در راستای ضایع نشدن حق مردم به شورای شهر آمده‌ام، گفت: شورای شهر نمی‌تواند در قالب این دو گروه متصور شود ، چرا که در شورا عده‌ای چشم خود را به روی این مسائل می‌بندند و متوجه نیستند که چگونه حق مردم را ضایع می‌کنند.

* حافظی هیچ گاه از اصول‌گرایی خارج نخواهد شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که حافظی هیچ گاه از اصول‌گرایی خارج نخواهد شد، تصریح کرد: اگر من به عنوان عضو شورای شهر تهران روحانی، ورزشکار، معمار و یا هنرمند بودم، دیگران می‌توانستند در خصوص من تصور دیگری داشته باشند، اما من به عنوان یک پزشک که مصونیت حرفه‌ای دارد در شورای شهر فعالیت می‌کنم و هیچ گاه چشم خود را بر روی مسائل مهمی که اتفاق میافتند، نمی‌بندم.

حافظی اضافه کرد: مصونیت حرفه‌ای تخصصی ایجاب می‌کند تا در زمانی که جان انسان‌ها در خطر است باید جان آن ها را نجات دهیم، حتی اگر منفورترین آدم باشد.

وی با بیان این که قوه قضائیه هم در زمان اعدام مجرم را توسط یک پزشک معالجه می‌کند، تصریح کرد: قطعاً اگر کوچک‌ترین مشکلی در سلامت این مجرم وجود داشته باشد، این حکم به تأخیر خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به موضوع توییت خود از اعتصاب غذای یک زندانی تصریح کرد: عده‌ای در خصوص احتمال رد صلاحیتم به من هشدار دادند، اما در این جا مطرح می‌کنم که اگر قرار باشد در مقابل من، تأیید صلاحیتم و از سوی دیگر جان انسانی باشد، به عنوان یک پزشک جان انسان را انتخاب می‌کنم.

حافظی افزود:‌ تعجب می‌کنم که چرا رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی که خود یک پزشک است، در خصوص موضوع اعتصاب غذای یک زندانی سکوت کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در خصوص وضعیت این زندانی با دادستان تهران تماس گرفته و قوه قضائیه اعلام کرده که اگر این فرد از اعتصاب غذا دست بردارد، با وی مذاکره می‌کنیم، گفت: حال منتظریم که قوه قضائیه اجازه دهد با حضور نمایندگان مجلس با این فرد مذاکره کنیم تا از اعتصاب غذایی خود دست بردارد.

وی با اشاره به شایعه قرار گرفتن نام خود در لیست 21 نفره اصلاح‌طلبان انتخابات شورای پنجم، تأکید کرد: تاکنون هیچ شخصی در رابطه با هیچ لیستی با من صحبت نکرده، به همین دلیل صادقانه مطرح می‌کنم که هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات شورای پنجم نگرفته‌ام، اما اگر قرار باشد که در گروهی باشم در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کنم.

حافظی در ادامه با اشاره به محصولات تراریخته و آلودگی آب گفت: بر اساس آزمایشات انجام شده در سال 93، نیترات آب بیش از حد مجاز بود، اما در سال 94 این موضوع بهبود یافت، در خصوص کیفیت آب آشامیدنی سال 95 هنوز گزارشی به دست نیامده، چرا که آزمایشگاه‌ها اجازه اندازه گیری نیترات آب را ندارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به محصولات تراریخته اشاره کرد و افزود: در کشورهایی مانند روسیه هیچ کسی اجازه ندارد محصولات ژنتیکی را دست‌کاری کند، اما در برخی از کشورها این رقم تا حد 5 درصد مجاز است و باید مطرح کنم که محصولات تراریخته تهدیدی برای سلامت مردم است و باید به این موضوع و ممنوعیت توزیع آن در کشور رسیدگی شود.

حافظی با بیان این که در پیش نویس برنامه ششم توسعه از واردات محصولات تراریخته که اطمینانی برای سلامت مردم ندارند، نگران بودیم ، یادآور شد: خوشبختانه این اتفاق پیش نیامد، چرا که نمایندگان مجلس با هوشیاری کامل این بند در پیش نویس را حذف کردند.

وی اضافه کرد: امروزه بخشی از روغن‌های ذرت موجود در کشور تراریخته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که وزارت بهداشت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در خصوص محصولات تراریخته اقدامات اساسی و لازم را انجام داده‌اند، تصریح کرد: ممنوعیت توزیع محصولات تراریخته به جز مواردی که لیبل گذاری شده باشد، زیاد نیست، البته باید بگویم که این لیبل‌گذاری‌ها بسیار ریز بوده به صورتی که آن‌ها را تنها می‌توانیم با میکروسکوپ مشاهده کنیم .

حافظی به موضوع راه اندازی مجدد معادن شن و ماسه در منطقه 18 اشاره کرد و گفت: در خصوص از سرگیری فعالیت‌های این معادن نگران بودیم اما این موضوع اتفاق نیافتاد، چرا که دادستانی، فرمانداری تهران، شهرداری تهران و همچنین شورای اسلامی شهر تهران اقدامات زیادی برای جلوگیری از فعالیت این معادن انجام دادند.

وی با اشاره به گرایش‌های سیاسی افزود: اصول‌گرایی که کورکورانه از یک فرد و موضع خاص حمایت کند را اصول‌گرایی نمی‌دانم، چرا که این اصول‌گرایی می‌تواند باعث آسیب به اعتماد عموم مردم باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اصول‌گرایان باید در راستای منافع مردم اقداماتی انجام دهند، چرا که در نظر گرفتن منافع سیاسی خود نمی‌تواند در چهارچوب قوانین باشد، به همین دلیل مطرح می‌کنم بنده در هیچ گروه سیاسی نبودم و از هیچ گروه سیاسی هم خط نمی‌گیرم، چرا که به اتفاقات نگاه می‌کنم و بر اساس جمع‌بندی آن موضوع را پیگیری می‌کنم.

حافظی با تأکید بر این که تندروهای افراطی باعث آسیب می‌شوند، یادآور شد: بزرگ‌ترین هدف ما باید خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به موضوعات پیش آمده در خصوص این که بنده گفته‌ام شهردار تهران ترافیک مصنوعی ایجاد کرده است، تصریح کرد: اعلام می‌کنم که هیچ کجا در خصوص این که شهردار تهران ترافیک مصنوعی ایجاد کرده، صحبت نکرده‌ام و تنها در خصوص فشارهای شهردار تهران برای عزل فرمانده راهور تهران بزرگ موضوعاتی را مطرح کرده‌ام.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در یک ماه گذشته ترافیک تهران به شدت افزایش یافته که این موضوع نیز قابل توجیه است، ادامه داد: سیاسی کردن ترافیک و آلودگی هوا ظلم و خیانت به مردم است، به همین دلیل نباید توپ ترافیک را در زمین و جبهه سیاسی طرف مقابل پرتاب کرد.

حافظی با بیان اینکه روزانه 160 نفر در شهر تهران فوت می‌کنند، افزود: در روزهای آلودگی هوا 30 نفر به این آمار اضافه می‌شود، به همین دلیل باید اصحاب رسانه بدون نگرش سیاسی از مسئولان پاسخ این موضوع را مطالبه کنند.

وی با بیان این که باید به جای ساخت اتوبان زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی از جمله مترو را افزایش دهیم، تأکید کرد: عده‌ای بدون مجوز شورا اتوبان می‌سازند، در حالی که وضعیت امروز مترو، شأن مردم را زیر سؤال می‌برد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این که تخلفاتی در خصوص سازمان فرهنگی و هنری شکل گرفته که باید به گوش افکار عمومی برسد، تصریح کرد: گزارش تلفیق سال 90 شامل سازمان املاک و مستقلات شهرداری تهران نیست، چرا که اجازه ورود به این سازمان را ندادند.

حافظی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اربعین حسینی گفت: معتقدم صحبت‌های اعضای شورای شهر باید توسط هیئت رئیسه و رئیس شورا صیانت شود.

حافظی با اشاره به وضعیت کارتن خواب‌های شهر تهران، افزود: در شورای چهارم کمیسیون مستقلی در خصوص آن شکل گرفت و موضوعات مربوط به سلامتی مردم ذیل کمیسیون فرهنگی پیگیری شد.

وی اضافه کرد: معتقدم که توانایی شهرداری تهران در خصوص ساماندهی کارتن خواب‌های شهر تهران بیشتر از وضع فعلی است چراکه نیاز کارتن خواب‌ها به سرپناه در فصل سرما افزایش پیدا می کند به همین دلیل شهرداری باید از ساختمان‌های بلا استفاده برای این موضوع استفاده کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هم اکنون در تهران 15 هزار کارتن خواب وجود دارد، گفت: باید استانداردسازی در خصوص ساماندهی آنها انجام شود چرا که هم اکنون بیشتر از ظرفیت گرمخانه معتاد پذیرش شده که باید پیگیری شود.

حافظی به برخی شائبه‌ها مبنی بر ترافیک مصنوعی شهر تهران، اشاره کرد و افزود: بعید می‌دانم که برای انتقال سئول به شهر آفتاب ترافیک مصنوعی داشته باشیم چون اگر با این هدف ترافیک ایجاد شود نباید در شمال، جنوب و شرق تهران ترافیک داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هنوز زیرساخت‌های شهر آفتاب فراهم نشده به این دلیل که در نمایشگاه کتاب در پی یک بارندگی برخی غرفه ها دچار آب گرفتگی شدند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در تهران، تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه ایستگاه قائم در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی و معتادان صحبت‌هایی انجام شد و گفتیم که در میدان شوش وضعیت خوبی مشاهده نمی شود چراکه از ساعت 22 به بعد هزاران نفر در پیاده روهای اطراف میدان مشغول به خرید و فروش موادمخدر، استعمال و خرده فروشی هستند که حتی پلیس هم از میان آنها رد می‌شود اما کاری نمی‌کند.

حافظی ادامه داد: پس از رسانه‌ای شدن این موضوع، مسئولان نسبت به پاکسازی آن اقدام کردند اما به دلیل اینکه با آن ریشه‌ای برخورد نکردند، این موضوع سامان نیافت.

وی توسعه نامتوازن کشور و حاشیه‌نشینی را یکی از مهم‌ترین دلایل گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست، گفت: وضعیت زباله گردهای تهران غیرقابل پذیرش است اما نمی‌دانم ذینفعان موضوع زباله چه کسانی هستند که با این پدیده مقابله نمی‌کنند؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری نباید سالانه 500 هزار میلیارد تومان پول بدهد تا زباله‌ها جمع‌آوری شود بلکه باید جمع آوری زباله در شهرها به مزایده گذاشته شود،


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار