درویش خبر داد

اگر کمی هم به کارهایمان چاشنی سیاست اضافه کنیم، خوب است/ 6 هزار میلیارد تومان برای ساخت 100 کیلومتر مترو هزینه کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: اگر کمی چاشنی سیاست هم به کارهایمان اضافه کنیم، خوب است، چرا که امروزه شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است.

اگر کمی هم به کارهایمان چاشنی سیاست اضافه کنیم، خوب است/ 6 هزار میلیارد تومان برای ساخت 100 کیلومتر مترو هزینه کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در مراسم بهره‌برداری از 65 دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی تهران و حومه که امروز( دوشنبه) برگزار شد، با بیان این که با این 65 دستگاه واگن، 250 هزار سفر به سفرهای مترو اضافه می‌شود، اظهار داشت: تا پایان سال 95، 65 واگن دیگر را نیز به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با بیان این که در یک سال گذشته اتفاق بسیار مهمی در حوزه واگن سازی رخ داده است، تصریح کرد: تولید در حوزه واگن سازی به دو برابر افزایش یافته و هر سه ماه یک بار، تعداد زیادی واگن وارد خطوط مترو می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان این که به تولید داخلی اهمیت زیادی داده شده است، افزود: کارگران در سه شیفت مشغول به فعالیت هستند تا ظرفیت تولید داخلی را از 60 به 85 درصد برسانند.

درویش با تأکید بر این که تا پایان سال 96، ظرفیت تولید داخلی به 85 درصد خواهد رسید، گفت: به دلیل این که تولید برخی از تجهیزات مقرون به صرفه نیست، مجبور هستیم که از کشورهای دیگر آن را تأمین کنیم.

وی با اشاره به طرح توسعه در حوزه واگن سازی تصریح کرد: می‌توانیم تولید فعلی را به دو برابر افزایش دهیم و نیازهای واگن در ایران را پاسخگو باشیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه اضافه کرد: با تولید داخلی می‌توانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم و همچنین آلودگی هوا را که امروزه به یک بلای انسانی تبدیل شده است را به حداقل برسانیم.

درویش با اشاره به این که روزانه ده‌ها مینی بوس از اسماعیل آباد، کمربندی اکبر آباد و غیره به شهر تهران وارد می‌شوند، یادآور شد: با اضافه کردن حمل و نقل عمومی مخصوصاً مترو،می توانیم برخی از مشکلات را کاهش دهیم.

وی با بیان این که باید تا پایان امسال، 100 کیلومتر دیگر مترو به بهره‌برداری برسانیم، گفت: با این ظرفیت مساحت مترو به 300 کیلومتر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تأکید بر این که برای راه اندازی این 100 کیلومتر مترو، 90 واگن خریداری کرده‌ایم، افزود: در خصوص این موضوع از ما حمایت چندانی نشد، اما ما مجبور بودیم برای راه اندازی ایستگاه‌های مترو این 90 واگن را خریداری کنیم.

درویش با بیان این که برای تکمیل خطوط مترو به 3 هزار دستگاه واگن نیازمند هستیم، گفت: با این 3 هزار واگن می‌توانیم ظرفیت سفر را به 7 الی 8 میلیون در روز افزایش دهیم.

وی اضافه کرد:‌ دولت باید این 3 هزار دستگاه واگن را در سه فاز فاینانس به شهرداری تحویل دهد، چرا که دولت به صنعت ریلی اعتقاد دارد و باید در عمل هم آن را اجرایی کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اشاره به این که با ورود این هزار دستگاه واگن می‌توانیم به حوزه مترو کمک حداقلی داشته باشیم، تصریح کرد: حمایت از این موضوع جزء وظایف دولت محسوب می‌شود، به همین دلیل امیدواریم دولت مخصوصاً در حوزه تجهیزات گشایشی داشته باشد.

درویش با بیان این که تنها راه کاهش آلودگی هوا تکمیل متروی تهران است، یادآور شد: باید به صنعت ریلی اهمیت داده شود و ما در این خصوص از دولت انتظارات زیادی داریم، گرچه تاکنون هیچ کدام از انتظاراتمان محقق نشده است.

وی با تأکید بر این که 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل 100 کیلومتر خطوط مترو هزینه کرده‌ایم، گفت: تقریباً از این هزینه‌ها استفاده بهینه نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان این که باید متروی شهرهای اطراف تهران مانند اسلامشهر، اکبر آباد را تکمیل کنیم، افزود: بدون شک این موضوع وظیفه شهرداری تهران نیست، اما به دستور شهردار تهران از سال گذشته مطالعات در خصوص ساخت مترو انجام شده و همچنین اسناد مناقصه و مصوبه شورای عالی ترافیک در این زمینه نیز تهیه شده است.

وی اضافه کرد: برای ساخت متروی اسلامشهر به اعتباراتی نیاز داریم که دولت در این خصوص باید مانند فرودگاه امام به شهرداری تهران کمک کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: اگر کمی هم چاشنی سیاست به کارها اضافه کنیم، خوب است، چرا که امروزه شهرداری تهران با همه توان در حال ساخت مترو بوده و می‌تواند با تکیه بر توان داخلی حتی به دیگر کشورهای دنیا هم واگن صادر کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار