قالیباف:

ترافیک مصنوعی، تهمت و دروغ بود/ نمی‌دانم چرا پول شهرداری را نمی‌دهند؟

شهردار تهران با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: دولتی شدن شهرداری ها خلاف قوانین و مقررات است، به همین دلیل مخالف دولتی شدن شهرداری ها هستم.

مخالف دولتی شدن شهرداری ها هستیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 65 دستگاه واگن و لوکومتیو برقی تهران و حومه که امروز( دوشنبه) برگزار شد، با بیان این که به مردم قول دادیم تا پایان سال 95 به ظرفیت حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، اظهار داشت: امروز در همه بخش‌های شهرداری تهران شاهد تلاش‌های مضاعف کارمندان هستیم.

وی افزود: امروزه در حوزه خدمات شهری، عمران، آی تی و توسعه زیرساخت‌ها خدمات غیرقابل انکاری انجام شده است.

شهردار تهران با بیان این که تلاش در حوزه مترو بسیار مضاعف تر است، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه بهره‌برداری با تمام مشکلاتی که در پشت صحنه، از آماده کردن قطار گرفته تا خدمات عمومی  تلاش‌های بسیاری انجام می‌شود و به گونه ای که بیشتر کارکنان در این حوزه 24 ساعته مشغول به فعالیت هستند.

قالیباف با اشاره به فعالیت 21 هزار نفر در مجموعه مترو افزود: این افراد در سه شیفت کاری مشغول به ساخت مترو هستند تا با تمامی مشکلات خللی در خصوص زیرساخت‌ها پیش نیاید.

وی ادامه داد: ساخت مترو در کشور اقدامی کم نظیر است، چرا که شما می‌توانید پروژه‌های عمرانی کشور را با سایر کلانشهر‌های دنیا مقایسه کنید.

شهردار تهران با بیان این که شهرداری تهران با وجود همه مشکلات خود در بخش ساخت و تأمین اعتبارات واگن، کارهای بسیاری را انجام داده است، یادآور شد: کارگران در دو شیفت کاری مشغول ساخت واگن هستند، اما با وجود تمام سختی‌ها از این افراد درخواست کردم که با توسعه فضا و نیروی انسانی تحویل واگن‌های جدید را به جای پایان اسفند‌ماه امسال به  دهه اول اسفند موکول کنند.

قالیباف اضافه کرد: با این امر مردم در خرید‌های شب عید با مشکل زیادی مواجه نمی‌شوند، چرا که تقاضا در اسفند و شب‌های عید برای سفر با مترو بسیار زیاد می‌شود.

وی با تأکید بر این که تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای مترو تهران داشتند، گفت: اما ساخت مترو به سرعت در حال انجام است و این امر نشان از خودکفایی و توجه به سرمایه ، اعتماد به نیروی انسانی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی دارد.

شهردار تهران ادامه داد: تحریم‌ها نتوانست در توسعه مترو اثرگذار باشد، چرا که امروزه با وجود تحریم‌ها شاهد رونق کار در ساخت واگن و توسعه مترو هستیم.

قالیباف با بیان این که در ده سال گذشته توسعه مترو بسیار افزایش یافته و تعداد ایستگاه های آن از 34 مورد به 106 ایستگاه افزایش یافته است، تصریح کرد: این موضوع با تکیه بر توان نیروی انسانی داخلی شکل گرفت و باعث شد چرخ مترو به بهترین شکل بچرخد.

وی تأکید کرد: اگر مسئولان به حقوق حقه شهروندی اعتقاد دارند و به آن نیز تأکید می‌کنند، باید بدانند که از ابتدایی ترین حقوق شهروندی حیات و زندگی است.

شهردار تهران اضافه کرد: بدون شک آلودگی هوا شرایط سلامت و زندگی مردم را به خطر انداخته، به همین منظور درخواست دارم که برای اجرای حقوق حقه شهروندی، حداقل ابتدایی‌ترین حق را برای آن‌ها فراهم کنیم تا مردم بتوانند به راحتی در این شهر زندگی کنند.

قالیباف ادامه داد: امروزه ناکارآمدی، سوء مدیریت و عدم حمایت سبب شده که عرصه زندگی بر شهروندان این شهر تنگ‌تر شود.

وی با بیان این که آلودگی هوای شهرها باید حل شود، تأکید کرد: مهم‌ترین عنصر و اقدامی که می‌تواند در جریان کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد، توسعه حمل و نقل عمومی مخصوصا مترو است.

شهردار تهران با تأکید بر این که دولت باید از خرید واگن و فاینانس هزار دستگاه واگن حمایت کند، گفت: زیرساخت‌های مترو با صرف هزینه‌های زیاد آماده شده اما نیازمند واگن است، به همین دلیل برای تکمیل ظرفیت مترو باید هزار دستگاه واگن به خطوط مترو اضافه کنیم تا ظرفیت سفر را از 3 به 6 میلیون در روز افزایش دهیم.

قالیباف با بیان این که دولت باید حداقل اعتباری را که تعهد قانونی است به شهرداری پرداخت کند، یادآور شد: قرار بود یک میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای ساخت و توسعه مترو به شهرداری تهران پرداخت شود، اما با وجود تصمیم مجلس، دولت هنوز یک ریال هم به شهرداری پرداخت نکرده است.

وی با تأکید بر این که برخی آدرس‌های به غلط و به طور جعلی به مردم داده می‌شود، گفت: می‌گویند شهردار تهران ترافیک ساختگی ایجاد کرده، بدون شک مطرح کردن این عبارت حتی به عقل جن هم نمی‌رسد، چه برسد انسان، البته انسان هم که نمی‌شود گفت، چرا که نمی‌دانم چگونه این حرف به ذهن برخی‌ها می‌رسد که قالیباف ترافیک مصنوعی ایجاد می‌کند؟.

شهردار تهران اضافه کرد: این حرف‌ها زمانی مطرح می‌شود که قافیه تنگ می‌شود و دیگر صحبتی ندارند که آن را عنوان کنند، این جا مطرح می‌کنم که این حرف تهمت و دروغی بیش نیست.

قالیباف از روند کند خروج خودروهای فرسوده انتقاد کرد و افزود: برای وارد شدن خودرو به شهر به راحتی می‌توانم شرایط فراهم کنم و برای آن نیز وام در نظر بگیرمف اما نمی‌دانم چرا برای کارهای تولیدی و موضوع ازدواج و همچنین مترو بودجه ندارند.

وی ادامه داد: چرا دارایی و ثروت را با وجود نیاز‌های فراوان در جاهای ضروری هزینه نمی‌کنیم و آن را برای خرید وام خودرو در نظر می‌گیریم.

شهردار تهران با بیان این که در حال حاضر موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیراستاندارد در شهر تردد می‌کنند، تصریح کرد: اگر موتور‌سیکلت‌های کاربراتوری را به برقی تبدیل کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات به وجود آمده از جمله آلودگی هوا را کاهش دهیم.

*مخالف دولتی شدن شهرداری ها هستم

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 65 دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی متروی تهران و حومه در جمع خبرنگاران با بیان این که به مردم قول دادیم که هر یک ماه، یک ایستگاه و هر فصل تعدادی واگن به خطوط مترو اضافه کنیم، اظهار داشت: این 65 دستگاه واگن قطار، 250 هزار سفر به ظرفیت حمل و نقل ریلی اضافه می‌کند.

وی با بیان این که با این 65 دستگاه واگن، فاصله خطوط مترو کمی کاهش پیدا می‌کند، افزود: تلاش داریم فاصله قطارها را به گونه‌ای کم کنیم که مردم مجبور نشوند که با فشار وارد مترو شوند.

شهردار تهران با بیان این که به دنبال افتتاح خط 7 تا پایان امسال هستیم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در اسفند ماه تا قبل از شب عید این خط را به مجموعه حمل و نقل عمومی وارد کنیم.

قالیباف با اشاره به توسعه مترو گفت: برخی از هزینه‌ها را در خصوص واگن‌های مترو تأمین کرده و امیدواریم تا قبل از شب عید بتوانیم تعداد دیگری واگن وارد خطوط حمل و نقل ریلی کنیم.

وی به موضوع دریافت جریمه راهنمایی و رانندگی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: اگر این موضوع در آینده‌ای نزدیک انجام شود، می‌توانیم حمل و نقل عمومی را به راحتی توسعه دهیم.

شهردار تهران با بیان این که تا پایان سال برنامه داریم از بیشترین ایستگاه خط 7، 8 ایستگاه را افتتاح کنیم یادآور شد:‌ این خط 30 کیلومتر مساحت دارد که نقاط جنوب شرقی شهر را به شمال شرقی وصل می‌کند.

قالیباف با بیان این که در هر ایستگاه قطار باید هر 2.5 تا 3 دقیقه قطار وارد ایستگاه شود، تأکید کرد: با یک سرویس‌دهی مناسب می‌توانیم تعداد سفرها را به ده میلیون سفر در روز افزایش دهیم و به صنعت اشتغال و کاهش آلایندگی کمک کنیم.

وی افزود: با توسعه حمل و نقل عمومی 13 سنت در حوزه ارزی صرفه‌جویی خواهیم داشت و همچنین می‌توانیم آسیب سلامت را در جامعه مشاهده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به برنامه ششم توسعه که در راستای دولتی شدن شهرداری ها گفت: این کار خلاف قوانین و مقررات است، چرا که عوارض و مالیات یک شهر را نمی‌توان برای شهر‌ها و روستاهای دیگر هزینه کرد.

قالیباف ادامه داد: بودجه شهرداری‌ها همانند گذشته باید تحت نظر شورای اسلامی شهر تهران مصوب شود.

وی تأکید کرد: باور داریم که هم اکنون روستاها با مشکلات بسیاری مواجه هستند، در راستای این اقدام به آن‌ها کمک می‌کنیم، اما این که عوارض شهرداری به خزانه دولت واریز شود را مخالف قوانین و مقررات می‌دانیم.

قالیباف گفت: بدون تردید مخالف دولتی شدن شهرداری ‌ها هستم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۴ دی ۱۳۹۵
صلاح نیست بیشترازاین درتهران هزینه شود باید فکرتخلیه تهران باشید این همه تونل .پل زیرورو ای وای به روزی که تهران بلرزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۵
بدون شک دولتی شدن شهرداریهاهم بنفع مردم است وهم دولت.امابایدطوری باشدکه درآمدهای هرشهراختصاص به محیط خودش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۴ دی ۱۳۹۵
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۵
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۳ دی ۱۳۹۵
کافیه یه نگاه به منطقه ۲۲بکنید ببینید چند صد تا برج ساخته شده و یا چرا به باغات کن تبدیل به واحدهای مسکونی و تجاری شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ دی ۱۳۹۵
سلام از پلیس راهور قرض کنید چون از تمام ارگان ها درآمدش بیشتر است
روزی هزاران خودرو با دوربین جریمه می شوند بی اینکه صاحب خودرو بداند و بهش اطلاع دهند
چون اگر اطلاع ندهند، جریمه دوبل میشه و حتما باید پرداخت کرد!!!
آخرین اخبار