ساخت رهگیر چشمی در کشور با تاییدیه علوم اعصاب

مدیر عامل یک شرکت فناور عنوان کرد: رهگیر چشمی با تاییدیه علوم اعصاب و سازمان روان شناسی کشور ساخته شد.

محسن محمدی مدیر عامل یک شرکت فناور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طراحی رهگیر چشمی اظهار داشت: این شرکت با هدف کسب بازارهای داخلی و بین المللی به وسیله کارشناسان نخبه و جوان دانشگاهی موفق به ساخت رهگیر چشمی شد که این وسیله کاربرد زیادی در رفت و آمد افراد و کارمندان شرکت های اداری دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر این شرکت در حال طراحی مدل "هید فیکس" است که 200 تصویر را در عرض یک ثانیه ثبت می‌کند و این قابلیت می تواند سرعت حضور و غیاب و تشخیص افراد را در زمان کمتری انجام دهد، به طوری که کارمندان یک شرکت با این تکنولوژی زمان کمتری را صرف ثبت و حضور خود می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه سیستم رهگیر چشمی با استفاده از حرکات مردمک چشم کارایی دارد، یادآور شد: این وسیله تاییدیه خود را از علوم اعصاب گرفته و در آزمایش های روانشناسی به خوبی جواب داده است و در فناوری هلای نوین کاربرد دارد.

وی عنوان کرد: سال 93 با محوریت تولید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه های علوم اعصاب و شناخت و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد مستقر شد و در حال حاضر مهندسین و صنعتگران این مجموعه قادر به تولید تجهیزات مورد نیاز متخصصان و پژوهشگران حوزه علوم شناختی هستند.

وی تصریح کرد: پمپ سرنگی، استریوتاکس و تجهیزات آزمایشگاه نخستیان و ثبت سیستم سیگنال از دیگر تولیدات این شرکت فناور بوده که به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار