نیروهای اردوی ملی افغانستان برای عملیات از بغلان مرکزی خارج می‌شوند

وزارت دفاع ملی افغانستان خروج نیروهای اردوی ملی از دو پایگاه نظامی ولسوالی بغلان مرکزی را تایید می‌کند، اما در عین حال تاکید می‌کند که هنوز این تصمیم روی کاغذ است و تا هنگامی که نیروهای پلیس در این پایگاه ها جابجا نشود، ارتش این پایگاه ها را ترک نخواهد کرد.

نیروهای اردوی ملی برای عملیات از بغلان مرکزی خارج می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع ملی افغانستان خروج نیروهای اردوی ملی از دو پایگاه نظامی ولسوالی بغلان مرکزی را تایید می کند، اما در عین حال تاکید می کند که هنوز این تصمیم روی کاغذ است و تا هنگامی که نیروهای پلیس در این پایگاه ها جابجا نشود، ارتش این پایگاه ها را ترک نخواهد کرد.

محمد رادمنش؛ معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید: "این موضوعات هنوز روی کاغذ است، نخست تبعات مثبت و منفی آن بربنیاد منافع ملی سنجیده می شود که منافع ملی ایجاب می کند تا نیروها در این پایگاه ها بمانند”.

براساس این طرح نیروهای اردوی ملی از پایگاه های منگل ها و علاوالدین بغلان مرکزی بیرون خواهند شد که از مناطق ناامن کشور محسوب می شود.

 پیش از این هم شورای ولایتی بغلان از طرح بیرون کشیدن نظامیان کشور از بغلان مرکزی و واگذاری بخش های از این ولایت به طالبان خبر داده بود، اما والی بغلان در واکنش می گوید تاکنون حکومت مرکزی به این طرح پاسخ نداده است.

عبدالستار بارز والی بغلان  گفت: "هیچ پایگاه به هراس افگنان تسلیم داده نمی شود و هر تصمیمی که باشد به والی میرسد”.

به نوشته آوا، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می گوید: "هدف ما این بوده که این نیروها در چهاردره قندوز و دندغوری بغلان عملیات کنند و راه های طالبان را بسته سازند؛ قطعا” این تصمیم وجود ندارد تا بغلان به طالبان واگذار شود”.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار