یزد؛

دانش آموزان نوجوان یزدی بابیشترین آمار چاقی

22 درصد دانش آموزان نوجوان یزدی اضافه وزن دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محمد حسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه گفت: برای نخستین بار، سند ملی بیماریهای غیرواگیر در استان اجرایی شده که همه ی هدف آن حذف ریسک فاکتورهای آسیب رسان سلامت است.

 لطفی افزود : در این سند که با هدف کاهش 25 درصدی مرگ و میرها تاسال 1404 تدوین شده، یک هدف کلی و 13 هدف ویژه پیش بینی شده است. 

وی گفت: بسیاری از مرگ و میرها در جامعه ی ما در بازه ی سنی 30 تا 70 سال رخ می دهد که باید با برنامه ریزی دقیق و اجرای سند ملی بیماریهای غیرواگیر این آمار را کاهش دهیم. 

معاون بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دسترسی آسان به فست فودها در سطح شهر گفت:شهر یزد جزء شهرهایی است که بیش از سرانه ی جمعیتی خود، دارای اماکن تهیه و توزیع فست فود است. 

لطفی افزود: در حال حاضر 22 درصد دانش آموزان نوجوان یزدی، چاقی و اضافه وزن دارند که این امر احتمال بروز دیابت را در آنان افزایش می دهد. 

رئیس دانشکده ی طب سنتی دانشگاه در این نشست با اشاره به اینکه سوء استفاده از باورها و اعتقادات مردم مهمترین چالش طب سنتی است گفت: فرهنگ سازی و توانمند سازی مردم، موثرترین راهکاردر این زمینه است. 

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار