کرمان؛

دعوت از موسسات غیر دولتی برای حضور درمناطق هشت گانه

استاندار کرمان گفت :از 16 موسسه غیردولتی برای حضور در مناطق هشت گانه اقتصاد مقاومتی دعوت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی در جمع تهیه کنندگان و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، ایران با یکسری اتفاقات داخلی و جنگ تحمیلی مواجه شد.

وی بیان داشت: در دوران جنگ شاهد اقتصاد جنگی و اقتصاد دولتی 100 درصدی بودیم و درآمد فروش نفت برای جنگ و کالاهای اساسی هزینه شد و در حوزه زیرساخت های مختلف نتوانستیم کار اساسی انجام دهیم زیرا درگیر جنگ بودیم.
استاندار کرمان ادامه داد: زمانی که دولت سازندگی روی کار آمد زیرساخت های زیادی ایجاد شد و کارخانجات رونق گرفت هرچند به دلیل ضربات اقتصادی ناشی از جنگ با تورم هایی مواجه بودیم.
رزم حسینی افزود: دوره اصلاحات ادامه سیاست های اقتصادی دولت سازندگی با استفاده از ظرفیت های جدید بود و در سال 80 بیشترین رشد اقتصادی را داشتیم و با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی سند چشم انداز توسعه تدوین شد.
وی تصریح کرد: در سه سال آخر دولت دهم میزان تحریم ها به حدی رسید که دولت یازدهم با تورم 40 درصدی، بدهی های کلان، کاهش فروش نفت و کمبود نقدینگی روبه رو بود.
مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: اقتصاد مقاومتی می خواهد در درون ساختارهایی را به وجود آورد که در برابر تکانه های داخلی و خارجی مقاومت کند.
رزم حسینی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که از زیرساخت ها برای توانمندی مردم استفاده کند و سه استان از جمله استان کرمان پس از ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.
وی از اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در استان کرمان سخن گفت و تصریح کرد: امروز می توانیم ادعا کنیم شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، مدلی کارساز و کارآمد است و می تواند از اقتصاد مردمی استفاده کند.

رزم حسینی افزود: مشارکت مردم اساس فعالیت های موسسه های غیردولتی در مناطق هشت گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
وی ادامه داد: یک اتفاق بد در دولت نهم و دهم این بود که استخدام های بی رویه ای به ویژه در شهرداری ها صورت گرفته است و به همین علت شهرداری ها بالانس هزینه و درآمد با هم نمی خورد و مشکلاتی در بحث پرداخت حقوق ها به وجود آمده است و این مشکل در سراسر کشور مشهود است.
استاندار کرمان بیان داشت: کارگران ذغال سنگ هم با مشکلاتی مواجه است زیرا در دورانی که ارز فراوان بود صنعت ذغال سنگ نوسازی نشد، اما به دلیل بهبود وضعیت جهانی قیمت ذغال سنگ شاهد رفع برخی از مشکلات هستیم.
رزم حسینی اضافه کرد: بودجه صدا و سیما به شکل ملی است و قبول دارم برای صدا و سیمای استان کرمان به ویژه تکمیل ساختمان جدید این مجموعه اقدامی انجام داد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.