اصفهان؛

کاهش 12.5 درصدی سرقت در شهرستان نطنز

فرماندهی انتظامی نطنز گفت: در 9 ماهه سال جاری شاهد کاهش 12.5 درصدی سرقت در مقایسه با سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علی بنی‌آدمی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یوم‌الله 9 دی سالروز میثاق امت با ولایت و برچیده شدن بساط فتنه گران، اظهار کرد: نیروی انتظامی همواره در برقراری نظم و امنیت جامعه تلاش و کوشش شبانه‌روزی دارد و در این راستا تعامل نیروی انتظامی با مردم و همکاری همشهریان در برقراری نظم و امنیت بسیار مورد توجه بوده و در این راستا جلسات بسیار زیادی با مردم سطح شهرستان برگزارشده است.

وی با اعلام اینکه در 9 ماهه گذشته حدود 4 هزار و 774 تماس با فوریت‌های پلیسی به ثبت‌ رسیده است، افزود: از این تماس‌ها حدود یک هزار و 700 تماس نیاز به حضور پلیس در صحنه و یک هزار و 439 تماس هم نیاز به راهنمایی داشت که توسط پلیس 110 به همشهریان راهنمایی شده است.

فرمانده  انتظامی نطنز در خصوص آمارهای 9 ماهه در بخش‌های مختلف تصریح کرد: در 9 ماه گذشته در مقایسه با سال گذشته 12.5 درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم، همچنین 3 درصد افزایش کشف هم داشتیم، در بحث سرقت از منزل 52 درصد کاهش سرقت، موتورسیکلت 52 درصد کاهش سرقت و در بخش کش رو زنی نیز 66 درصد کاهش را نسبت به 9 ماهه سال گذشته شاهد بودیم.

بنی‌آدمی در خصوص افزایش کشفیات نیز گفت: در بحث افزایش کشفیات شاهد رشد 19 درصدی افزایش کشف در اماکن و 23 درصد لوازم داخل خودرو بودیم و همچنین در پرونده سارقان احشام سرآسیاب این افراد به 14 فقره سرقت اعتراف کردند که این سرقت‌ها در شهرهای نطنز، اردستان، کاشان و خمینی‌شهر انجام‌ شده است.

وی از افزایش 25 درصدی کشف مواد مخدر خبر داد و مطرح کرد: در بخش تصادفات برون‌شهری 4 درصد کاهش تصادفات فوتی و 11 درصد کاهش تصادفات جرحی درون‌شهری را داشتیم ولی در تصادف درون‌شهری شاهد افزایش تصادفات فوتی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی نطنز توجه جدی به بحث کالای قاچاق را یکی از مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی برشمرد و اضافه کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا نیروی انتظامی در این راه بسیار جدی عمل کرده و در 9 ماه گذشته در بحث لوازم‌ خانگی شاهد رشد 100 درصدی کشف لوازم‌ خانگی قاچاق و رشد 53 درصدی تشکیل پرونده‌ها در این راستا بودیم، در کشفیات خودروی حمل قاچاق نیز 100 درصد افزایش کشف و در مورد دستگیری متهمان نیز با 58 درصد افزایش روبرو بوده‌ایم.

بنی‌آدمی خاطرنشان کرد: با تیزهوشی مأموران انتظامی شهرستان نطنز در 9 ماه گذشته 13 باند سارقان منهدم شده است که هم‌ اکنون 3 پرونده آن‌ها در حال رسیدگی بوده که سرقت‌ها مربوط به اماکن، آیفون منزل، خودرو، موتورسیکلت، مغازه و احشام تک رأسی بوده است و یک فقره پرونده سرقت از توریست‌های ابیانه بود که سارق با ترفند پلیس از پیشوای ورامین فراخوانده و به سرقت اعتراف و لوازم توریست‌ها برگشت داده شد.

وی همچنین از عملکرد مؤثر پلیس فتا خبر داد و بیان کرد: در این زمینه کلاه‌برداران اینترنتی که از همشهریان با عنوان برنده شدن در مسابقه یا واریز پول کلاه‌برداری کردند مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و به مال‌باختگان تحویل شد و در خصوص نشر اکاذیب هم 5 نفر دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی نطنز با توصیه به همشهریان مبنی بر عدم توجه به کسانی که با تماس‌های مشکوک با آن‌ها خواستار رفتن افراد به‌ پای عابر بانک‌ها و دادن رمز دوم هستند، تأکید کرد: هیچ‌گاه رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، همچنین از همه همشهریان خواهشمندیم قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله استفاده از کلاه ایمنی، سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی را که از ملزومات رانندگی است، رعایت کنند.




انتهای پیام/م

برچسب ها: کاهش ، 12درصدی ، سرقت ، درنطنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.