ایلام؛

دستگیری قاچاقچیان اشیای عتیقه در ایوان

2 قاچاقچی که قصد داشتند اشیای عتیقه را به فروش برسانند هنگام انجام معامله توسط نیروهای میراث فرهنگی شناسایی و با کمک پلیس دستگیر شدند.

دستگیری قاچاقچیان اشیای عتیقه در ایوانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،رئیس میراث فرهنگی ایوان گفت: متخلفان با هماهنگی اداره میراث فرهنگی تحویل نیروی انتظامی و مقامات قضایی شدند و پرونده آنها از سوی مراجع قضایی در دست بررسی است.

اکبر چراغی اظهارکرد: اقلام مکشوفه از این افراد شامل سه عدد کوزه منقوش و سفال رنگی است که برای اطلاع از قدمت تاریخی در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفت که پس از بررسی مشخص شد دارای قدمت سه هزاره ساله و الهام گرفته از تمدن بین النهرین هستند.

چراغی اضافه کرد: این متهمان که بومی و ساکن ایوان هستند با قصد فروش این اقلام با مبالغی کلان ناکام ماندند و فعلا با قرار وثیقه از سوی مرجع قضایی آزاد شده اند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام دارای 67 اثر تاریخی است که از جمله این آثار طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.