اهواز؛

از سر گیری عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی دزفول

شهردار دزفول گفت: پارکینگ قلعه دزفول قرار است در 10 طبقه ساخته شود که هفت طبقه آن که زیرزمین است ویژه پارکینگ و مابقی کاربرد تجاری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمدرضا کرمی نژاد، شهردار دزفول با اشاره به پیشرفت 35 درصدی این طرح افزود: هزینه ساخت این طرح عمران شهری یک هزار میلیارد ریال می باشد که سرمایه گذاری آن بر عهده موسسه عسکریه می باشد.

وی گفت:سه طبقه این طرح تجاری می باشد که شامل مغازه ،رستوران،فضای عمومی ،هایپر مارکت ،شعبه بانک و کافی شاپ است و هفت طبقه دیگر به پارکینگ اختصاص دارد.

شهردار دزفول افزود:پارکینگ این طرح ظرفیت 600 دستگاه خودرو را دارد و با بهره برداری از آن مشکل پارکینگ در محله قلعه رفع می شود.

حجت اله آریایی سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول نیز در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی محله قلعه در دزفول از چند سال پیش توسط پیمانکار و بخش خصوصی آغاز شده که گودبرداری غیراصولی در اجرای این طرح موجب تخریب بخشی از مسجد دروازه و خسارت به چند خانه تاریخی شد.

وی افزود:در بازدید معاون بافت های کشور از این طرح شهری و تایید تخریب این مسجد تاریخی و چند خانه تاریخی مجاور با دستور سازمان میراث فرهنگی عملیات ساخت این پارکینگ از چند ماه پیش متوقف شد ولی دوباره اجازه ادامه اجرای طرح تا نقطه صفر صادر شده و عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی گفت:طبق توافق صورت گرفته خسارت وارده به مسجد دروازه در مجاور این پارکینگ از سوی شهرداری مرمت می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.