اهواز؛

دستگیری صیادان متخلف در هورالعظیم

9 متخلف شکار و صید غیرمجاز پرنده و ماهی در تالاب هورالعظیم دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، گفت:با توجه به حجم گسترده مناطق هورالعظیم و حضور پرندگان مهاجر در این مناطق تعدادی شکارچی در عمق این مناطق با امکانات حضور دارند.

حسن آقا شیر محمدی افزود: در راستای مبارزه با این افراد,نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های هویزه,سوسنگرد و سه اکیپ از استان و نیروهای یگان پارک ملی کرخه طی عملیات مشترک اقدام به پاییش اکثر مناطق تالاب هورالعظیم نمودند.

شیرمحمدی اظهار داشت: یک رشته تور بزرگ صید را از عمق تالاب جمع آوری نموده و هنگام ورود به مخفیگاه متخلفین صید غیرمجاز پرندگان مهاجر در عمق تالاب با مقاومت صیادان مواجه و با آنان درگیر گردیدند که از سوی متخلفین به سمت آنان تیراندازی شده که با پیگیری آنان نیروی انتظامی نیز به کمک نیروهای یگان آمده و در نهایت اکثر شکارچیان و صیادان با قایق های تک نفره و دو نفره خود در نقاط مختلف تالاب متواری شدند.

آقاشیرمحمدی افزود:در نهایت طی این پایش ضمن ممانعت از شکار پرندگان موفق به دستگیری ۸نفر متخلف صید غیرمجاز پرندگان و یک نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی شده  و تعداد۱۴قطعه پرنده آبزی و ۲۰۰قطعه ماهی کشف و ضبط گردید و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.