باهنر در نشست خبری:

آرای روحانی قطعاً ريزش دارد/ حصر سران فتنه اوج عطوفت جمهوری اسلامی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: آرای روحانی قطعاً ريزش پيدا كرده است. در يكی دو ماه نزديك به انتخابات ريزش‌ها و رويش‌ها بيشتر خودنمايی می‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین امروز عصر 13 دی ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

باهنر در ابتدای نشست خبری اظهار داشت: در فتنه ٨٨ هدف عاملان اين بود كه كمبود رأی خود را در كف خيابان ها جبران كنند. عاملان فتنه هم جمهوريت نظام و هم اسلاميت آن را مورد هدف قرار دادند.

وی در ادامه افزود: حماسه ٩ دی برای جلوگيری از تكرار بايد همواره زنده بماند. حصر سران فتنه بلاشک اوج عطوفت جمهوری اسلامی در برابر اين مجرمان بود.

باهنر با اشاره به مسائل حماسه 9 دی اظهار داشت: متأسفانه در رابطه با این مسئلهT برخی معتقدند که فتنه 88 گذشته است و مردم نیز در 9 دی پاسخ آن را دادند و این مسئله دیگر تمام شده است و باید آن را فراموش کرد.

رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه متأسفانه برخی مدام این اشکال را تکرار می‌کنند و خواهان فراموشی فتنه 88 هستند، گفت: در سال 88 فتنه عظیمی ایجاد شد چراکه عده‌ای توهم داشتند که حتماً در انتخابات پیروز می‌شوند یا اینکه سناریوی آن‌ها این بود که کمبود رأی خود را در کف خیابان‌ها جبران کنند.

وی ادامه داد: حاکمیت و نظام به معترضان گفت که اعتراض قانونی، راه و چاه دارد و به حق و حقیقت می‌توان نزدیک شد اما معترضان همه راه‌ها را در بن بست قرار دادند و رویه خود را دنبال کردند و هم جمهوریت نظام و هم اسلامیت آن را مورد هدف قرار دادند.

باهنر با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند که حماسه 9 دی باید زودتر اتفاق می‌افتاد، تأکید کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت که این میوه باید می‌رسید چرا که حتی 13 میلیون نفری که به فردی که انتخاب نشد رأی دادند، دنبال فتنه نبودند.

رئیس جبهه پیروان، با اشاره به اینکه این افراد از روز قدس شعارهای خود را آغاز کردند، گفت: معترضان در روز قدس، شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران را سر دادند در حالیکه امام خمینی(ره) فریاد آزادی فلسطین را همراه با آزادی جمهوری اسلامی سر می‌دادند.

وی ادامه داد: انقلاب فلسطین، اتصال غیرقابل جدایی با آزادی ایران دارد اما این افراد در روز قدس می‌خواستند آن را زیر سوال ببرند.

باهنر با اشاره به اتفاقات 13 آبان 88 تأکید کرد: معترضان در این روز نیز به نیت از بین بردن پلیدی سیاست‌های اعمالی رژیم استکباری آمریکا، معتقد بودند که چرا فقط باید علیه آمریکا شعار سردهند؟

رئیس جبهه پیروان تأکید کرد: حصر سران فتنه، اوج عطوفت جمهوری اسلامی در برابر این مجرمان بلاشک بود.

وی با اشاره به بی‌حرمتی‌هایی که در عاشورای 88 صورت گرفت، متذکر شد: شاید بسیاری از مردم متدین به دین اسلام نباشند اما همواره حرمت سیدالشهدا حتی در ادیان دیگر هم مورد توجه است.

باهنر با تأکید بر اینکه هیچگاه کسی جرأت نداشته که حرمت عاشورا را از بین ببرد اما در سال 88 معترضان حتی می‌خواستند حرمت عاشورا را نیز از بین ببرند، تصریح کرد: در 9 دی بود که این میوه رسید و کل ایران در حماسه 9دی از جا کنده شد و لازم بود در برابر معترضان قرار بگیرند.

باهنر با بیان اینکه اصلاح ‌طلبان به احتمال زیاد از روحانی عبور نخواهند کرد، گفت:‌ به نظر می‌رسد وی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها باشد. 
 
رئیس جبهه پیروان، با اشاره به اینکه در برخی موارد، رگه‌هایی در جریان اصلاح‌طلبی برای معرفی کاندیدایی جز روحانی وجود دارد، گفت: اصلاح‌طلبان فردی جامع‌تر و رأی‌آورتر از روحانی ندارند و سراغ کس دیگری نمی‌روند. 
 
وی با بیان اینکه در چند ماه پیش، یک سری حرف‌ها به منظور مظلوم‌نمایی دولت یازدهم مطرح شده است، تصریح کرد: برخی از احتمال رد صلاحیت رئیس‌جمهور سخن می‌گویند که به نظر بنده این‌ها بیشتر در راستای مظلوم کردن دولت تدبیر و امید است. 
 
باهنر ادامه داد: رئیس‌جمهور شب گذشته در رابطه با احتمال حضورش در انتخابات  96 گفت که ورود به انتخابات هنوز زود است که به نظر بنده، این صحبت بیشتر تعارف است.  
 
وی با بیان اینکه طبیعی است که آرای روحانی ریزش کرده باشد، بیان داشت: برخی از وعده‌های وی به وی‍ژه در زمینه اشتغال و خروج از رکود محقق نشده است و به دلیل این ضعف وی، قطعاً آرای او ریزش دارد. 
 
رئیس جبهه پیروان، با تأکید بر اینکه ریزش‌ها و رویش‌ها در یکی دو ماه نزدیک به انتخابات، بیشتر خودنمایی می‌کند، تصریح کرد: اگر رقبای روحانی به رقیب کارآمد و توانمند برسند، کار برای او سخت می‌شود اما امید اکثر اصلاح‌طلبان در حال حاضر، به نبود آلترناتیو در مقابل روحانی است. 
 
وی در رابطه با جبهه مردمی نیروهای انقلاب که اخیراً اعلام موجودیت کرده است نیز گفت: جبهه مذکور، از جامعیت خوب و نسبی برخوردار است و این ظرفیت را دارد که محور حرکت جامع اصولگرایی باشد. 
 
باهنر پیرامون کاندیداتوری مهدی زاهدی تصریح کرد: زاهدی، خود این خبر را تکذیب کرد اما اعلام نامزدی وی، انفرادی است و از سوی جامعه اسلامی مهندسین مطرح نشده است البته در حال حاضر، ما هیچ گزینه‌ای را تأیید و یا تکذیب نمی‌کنیم. 
 
رئیس جبهه پیروان، با تأکید بر اینکه بهتر است اصولگرایان به وحدت توجه ببیشتری داشته باشند، گفت: قطعاً برای انتخابات کار جبهه‌ای و گروهی باید صورت گیرد چراکه حرکت‌های غیر همسو خسارت‌آور است و بهتر است کسی به صورت جداگانه فعالیت نکند. 
 
وی در رابطه با اعلام کاندیداتوری مصطفی میرسلیم از سوی حزب موتلفه گفت: تنوع کاندیدا در آغاز انتخابات، امر مذمومی است اما اگر این روند ادامه داشته باشد و قرار بر این باشد که این کثرت باقی بماند و به وحدت تبدیل نشود، ممکن است همان اتفاقات انتخابات گذشته تکرار شود. 
 
باهنر با بیان اینکه میرسلیم کاندیدای جبهه پیروان نیست، تصریح کرد: حزب موتلفه، یکی از عناصر جبهه پیروان است اما این جبهه، 18 حزب دیگر را نیز دربرمی‌گیرد و میرسلیم، تنها کاندیدای موتلفه است. در مورد کاندیدای نهایی نیز از حالا نمی‌توان بحث کرد و کاندیدای نهایی، کسی است که در نهایت بر روی او به وحدت برسیم. 

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه حد میرسلیم را مناسب کاندیداتوری ریاست جمهوری می‌دانید، گفت: برخی برای انتخابات مطرح هستند یا امتیازاتی را در خود می‌بینند و یا از نظر حزبشان امتیازاتی دارند ولی بنده به صورت سلبی و ایجابی در رابطه با کسی صحبت نمی‌کنم. 
 
دبیر کل جامعه مهندسین افزود: اکنون حداقل اسم 20 تا 30 نفر را شنیده‌ام که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری گرم می‌کنند اما حزب موتلفه نیز بارها اعلام کرده است که با اصولگرایان همراه خواهد بود. البته کاملاً طبیعی است که هر حزبی بر سر کاندیدای خود چانه بزند اما اطمینان داریم که اصولگرایان به وحدت می‌رسند. 
 
وی در رابطه با کاندیداتوری‌اش در انتخابات سال آینده گفت‌: بنده بارها و بارها گفته‌ام که  کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم بود و آن را تکذیب می‌کنم. 
 
باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر کاندیداتوری مرضیه وحیددستجردی بیان کرد: تا به حال روال بر این نبوده است و شورای نگهبان چه در عمل و چه در تفسیر، خانم‌ها را جزء رجل سیاسی نمی‌داند و بر همین اساس بعید می‌دانم که امکانی فراهم شود که خانم‌ها به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح شوند. 
 
رئیس جبهه پیروان، با بیان اینکه صلاحیت برای انتخاب ریاست‌جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است، گفت: این که کسی رد صلاحیت می‌شود، حتماً بر این اساس نیست که مشکلات اعتقادی یا مالی داشته باشد. 
 
وی ادامه داد: ریاست‌جمهوری، پست بسیار مرتفعی است به طوری که شاید فردی بتواند نماینده مجلس و یا هر سمت دیگری داشته باشد اما برا ی ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شود. 
 
باهنر با اشاره به اینکه وجود چند کاندیدا در ضوابط حزبی مشکلی را ایجاد نمی‌کند، متذکر شد: اگر احزاب از تعدد کاندیدا به یک یا دو نفر برسند، مشکلی نیست اما اگر این کثرت ادامه داشته باشد، مشکل‌ساز خواهد بود. 
 
دبیرکل جامعه مهندسین افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌تواند محوریت جریان اصولگرا را بر عهده بگیرد و ما به دنبال آن هستیم که زودتر از تکثر به وحدت برسیم. 
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارنظر آل‌اسحاق در مورد انتخاب یک اصلاح‌طلب به عنوان نامزد اصولگرایان در انتخابات گفت: از لحاظ محتوایی، اصولگرای غیر اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب غیر اصولگرا نداریم اما از نظر حزبی، احزاب اصلاح‌طلب رقبای اصولگرایان  هستند و کاملاً طبیعی است که از حزب رقیب کاندیدایی نداشته باشیم چراکه در غیر این صورت، رقابت معنایی ندارد. 
 
باهنر در رابطه با همراهی جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان برای انتخابات 96 اظهار دشت: امیدواری ما این است که جبهه پایداری با قاطبه اصولگرایان برای انتخابات آتی همکاری کند هرچند بنده از طرف پایداری اختیاری ندارم که بگویم آن‌ها این مسئله را پذیرفتند یا خیر؟ 
 
رئیس جبهه پیروان، در پاسخ به سوالی در رابطه با مشکلات اقتصادی کشور و معضلاتی چون گورخوابی و تأثیر آن بر نتخابات 96 اظهار داشت: دولت معتقد است که در شش ماهه اول سال توانسته است رشد اقتصادی را به 7 درصد برساند که به نظر بنده، این صحبت، هم درست است و هم غلط. 

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به این آمار به صورت روزانه نگاه کنیم، درست است اما شاخصی نیست که مردم بتوانند آن را حس کنند،‌ تصریح کرد: برای مثال ممکن است صادرات غیرنفتی در مقطعی افزایش یابد اما این مسئله نمایانگر رشد مستمر نیست بلکه لحظه‌ای است و می‌توان گفت که این آمارها در مقطعی خوشحال‌کننده باشند اما باید این آمار را مردم نیز احساس کنند. 
 
باهنر با تأکید بر اینکه مردم مسئله عبور از رکود و بیکاری را در زندگی حس نمی‌کنند، تصریح کرد: آمار زمانی می‌تواند واقعی باشد که نتایج  
آن به ذائقه مردم بنشیند اما آمار دولت یازدهم، اغواکننده است و مردم آن را حس نکرده‌اند. 
 
رئیس جبهه پیروان ادامه داد: مردم همچنان از گرانی و رکود رنج می‌برند و بهتر است دولت سعی نکند زمین رقابت را عوض کند چراکه مطالبه اصلی مردم، مسائلی چون رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال است. 
 
وی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال حضور آیت‌الله مقتدایی در انتخابات 96 خاطر نشان کرد: بنده چنین خبری را نشنیده‌ام. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار