واکنش‌ها به حمایت دولت ترامپ از سران فتنه؛

نقوی‌حسینی: سرنوشت محصورین به آمریکا مربوط نیست/ آمریکایی‌ها تصور می‌کنند کدخدای دنیا هستند

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اینکه نهادهای رسمی ما چه کسانی را در حصر نگه‌ دارند و محاکمه کنند، به آمریکایی‌ها مربوط نیست.

سید حسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های اصلی استکبار جهانی به وی‍‍ژه آمریکایی‌ها، دخالت در امور داخلی کشورها است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند کدخدای دنیا هستند، ادامه داد: آنان در واشنگتن می‌نشینند و می‌گویند چه کسی در سوریه حکومت کند و چه کسی حکومت نکند و همچنین چه کسی در عراق روی کار بیاید و چه کسی روی کار نیاید.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین علل مقابله جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها روحیه مداخله‌جویانه و استکباری آنان است، تصریح کرد:‌ ملت‌ها خودشان باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند و بر این اساس تصمیمات داخلی جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها ربطی ندارد.

نقوی‌حسینی افزود: اینکه نهادهای رسمی ما چه کسانی را در حصر نگه‌ دارند، چه کسانی را بازداشت و چه کسانی را محاکمه کنند، به آمریکایی‌ها مربوط نیست.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مداخله کشورهای دیگر از جمله آمریکای مستکبر را در امور داخلی‌اش برنمی‌تابد، گفت:‌ همانطور که مسائل موشکی و دفاعی ما مربوط به خودمان است، حصر افراد نیز به عهده‌ نهادهای داخلی جمهوری اسلامی است و روال قانونی‌اش را طی می‌کند و تحت تأثیر نظرات هیچ کشور و نهادی قرار نمی‌گیرد.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه حصر این افراد بدون دلیل و قانون انجام نشده است، متذکر شد: فتنه 88 با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت که البته آمریکایی‌ها حق دارند عصبانی و برآشفته شوند چرا که آنان فتنه 88 را پی‌ریزی و پشتیبانی کردند و الان از بازداشت عوامل فتنه ناراحتند و از این عصبانیت باید بمیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه سران فتنه 88 در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی حرکت کردند، اظهار داشت: برانداز در هر حکومت دیگری چه معنایی دارد؟ اگر عده‌ای بخواهند حکومت یک کشور را براندازی کنند، حکومت آن کشور با آنان باید چگونه رفتار کند؟ اگر عده‌ای‌ در داخل آمریکا قیام کنند و درصدد براندازی حکومت آمریکا باشند، همین حکومت با آنان چه می‌کند؟ چند نفرشان را اعدام و چند نفر را به حبس ابد محکوم می‌کند؟

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه وقتی یک کودتای ساده در این کشور اتفاق می‌افتد ده‌ها نفر بازداشت و اعدام می‌شوند، تصریح کرد:‌ در کشور ما براندازی صورت گرفته اما چه کسی به حبس ابد محکوم و چه کسی اعدام شده است؟ این لطف جمهوری اسلامی است که سران فتنه را فقط در حصر نگه‌ داشته و گرنه در نظام‌های سیاسی حکم برانداز چیست؟

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: تصمیماتی که جمهوری اسلامی ایران در قالب قوانین داخلی‌اش می‌گیرد، حق نظام و ملت ما است و به دیگر کشورها اجازه دخالت نمی‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار