مشهد؛

انجمن میراث فرهنگی فرصتی برای مشارکت مردم در حفظ آثار تاریخی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خواف گفت: تشکیل انجمن میراث فرهنگی بخش سلامی فرصتی برای جلب مشارکت مردم در حفظ آثار تاریخی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود باعقیده افزود: انجمن میراث فرهنگی در بخش سلامی به منظور جلب مشارکتهای مردمی در حفاظت از آثار تاریخی  و توسعه فعالیتهای انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجمن بخش سلامی با حضور اعضا انجمن تشکیل شد.
در این جلسه بخشدار و رئیس انجمن بخش سلامی به پتانسیل های موجود در زمینه آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان و بخش اشاره و لزوم بهره گیری از آنها در جهت بهبود اقتصاد خانوارهای روستایی تاکید کردند.
کارگذار مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیز ضمن اشاره به سیاست های دولت در زمینه تشکیل انجمن های میراث فرهنگی و ارائه آماری از تعداد آثار تاریخی ثبت شده در شهرستان و بخش سلامی به لزوم حراست از این آثار با مشارکت انجمنهای میراث فرهنگی که بازوان سازمان می باشند اشاره کرد.
گفتنی است در این جلسه پس از تبادل نظر در خصوص تکمیل بانک اطلاعاتی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری روستاها و معرفی پتانسیل ها و صنایع دستی و هنرهای سنتی  روستا ها که تا کنون شناسایی نشده توسط دهیاران  و اعضا انجمن در دستور کار اعضا انجمن  بخش سلامی قرار گرفت.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار