مشهد؛

مشهد 2017، فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت ها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: رویداد مشهد 2017، فرصتی است مغتنم برای بهره مندی از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گفتمان تمدنی ایران اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت افزود: بی شک انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط سازمان کنفرانس جهانی و نیز شهر صنایع دستی و گوهرسنگ های قیمتی، فراخوانی جهانی است تا مسلمانان کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی از این رویداد به عنوان فرصتی برای گفتمان سازی و تعامل هر چه بیشتر بین مسلمانان جهان اسلام استفاده کنند.
وی گفت: دنیا و در سال 2017 میلادی، مشهد را به رسمیت شناخته است و ما نیز باید از این فرصت به وجود آمده در راستای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گفتمان فرهنگی، غنای تاریخی و تمدنی خراسان رضوی و مشهد الرضا و معرفی فرهنگ رضوی تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: به منظور ارتقا و بهبود خدمت رسانی به واحدهای گردشگری در کلان شهر مذهبی جهان اسلام تمامی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته است.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص لزوم برنامه ریزی مناسب و شایسته برای پذیرایی از میهمانان مشهد 2017 افزود: هتل های چهار و پنج ستاره مشهد نقش مهمی در پذیرایی شایسته و در شان میهمانان رویداد مشهد 2017 دارند وهدف میراث فرهنگی این است که همه ی میهمانان در واحدهای اقامتی استاندارد و مجوز دار اسکان داشته باشند.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند.
آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلان شهر مذهبی مشهد را برای سال2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.