در 9 ماهه اول امسال، 75 میلیون و 599 هزار دلار انواع کالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.

صادرات 75 میلیون و 599 هزار دلار انواع کالا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات 75 میلیون و 599 هزار دلار انواع کالا طی 9 ماهی اول امسال از این استان به خارج از کشور خبر داد.

سید نعیم امامی گفت: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 17.6 درصد رشد دارد.

وی افزود: در این مدت 35 قلم کالای صادراتی شامل انواع لوازم خانگی، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، لبنیات، خوراک دام و طیور، مصنوعات فلزی، دانه های روغنی، کاشی، سرامیک، موکت، و ظروف چدنی از استان به 15 کشور از جمله آمریکا، آسیای میانه، هلند و ترکیه صادر شد.

امامی اضافه کرد: هدفگذاری صادرات کالاهای غیر نفتی از این استان، امسال 102 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: در 9 ماهه اول امسال 54 میلیون و 469 هزار دلار ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه واحدهای صنعتی وارد چهارمحال و بختیاری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34.7 درصد رشد دارد.

امامی گفت: در دوره پنج ساله 90 تا 94 صادرات چهارمحال و بختیاری 694 میلیون دلار و واردات استان که بیشتر ماشین آلات خط تولید بوده است، 271 میلیون دلار ثبت شده که تراز تجاری استان را در این دوره به حدود 421 میلیون دلار رسانده است.

به گفته وی؛ تراز تجاری نسبت واردات و صادرات بر یکدیگر است که اگر واردات بیشتر از صادرات باشد، تراز تجاری آن کشور منفی و اگر صادرات بیشتر از واردات باشد، مثبت گزارش می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار