همایش تبیین شیوه‌های صادرات کالا به کشور افغانستان در شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد.

برگزاری پیش رویداد اول نخستین استارت آپ گردشگری

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همایش تبیین شیوه‌های صادرات کالا به کشور افغانستان، در مرکز خدمات فن آوری و کسب و کار شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد.

علیرضا شفیع زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: با توجه به اینکه در اواخر سال گذشته برقراری همایشی با عنوان «همایش تبیین و تشریح راهبرد‌های صادرات به کشور عراق» با استقبال گسترده واحد‌های تولیدی استان مواجه شد، امسال نیز همایشی مشابه پیرامون نحوه صادرات کالا به کشور افغانستان برگزار گردید.

وی افزود: آموزشیار این همایش رایزن اسبق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بود که مورد استقبال گسترده متولیان واحد‌های تولیدی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

شفیع زاده اظهار داشت: آشنایی واحد‌های تولیدی با پتانسیل‌های کشور افغانستان، ارائه راهکار‌های عملی برای تسهیل و افزایش صادرات خدمات و کالا، نحوه حضور مؤثر در نمایشگاه‌های مرتبط تجاری و تشریح ملاحظات خاص تجاری در انعقاد قرارداد‌ها از جمله اهداف و موارد بررسی شده در این همایش بود.

وی با اشاره به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تعامل تجاریِ بخش خصوص با سایر کشور‌ها خاطرنشان کرد: آن دسته از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که علاقمند به بازدید از نمایشگاه‌های بین المللی باشند، ‌می‌توانند ۵۰ درصد از هزینه‌های بازدید تا سقف ۵۰ میلیون ریال را به عنوان یارانه از شرکت شهرک‌های صنعتی دریافت کنند.

شفیع زاده همچنین از پیگیری و رایزنی برای تداوم برگزاری این قبیل برنامه‌ها و همایش‌ها برای کمک به رونق تولید و صادرات در استان خبر داد.

در حال حاضر ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

شهرک صنعتی شهرکرد با مساحت ۲۰۰ هکتار در فاصله ۳ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و ۵ کیلومتری فرودگاه شهید استکی این شهر قرار دارد که در دو فاز و با ۳۰۶ واحد فعال، زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فراهم کرده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار