سمنان؛

ضرورت مرمت و بازسازی بقاع متبرکه در استان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم توجه بیشتر و سریع‌تر به مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و سرویس‌های بهداشتی این اماکن زیارتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم مرمت و بازسازی بقاع متبرکه تاکید کرد و با اشاره به گستره کاری در سازمان اوقاف گفت: امروز احیای موقوفات از بین رفته باید در دستور کار باشد.

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران اوقاف استان، ضمن تأکید بر اینکه مردم باید به‌طور مستمر به وقف دعوت شوند، افزود: همیشه باید مردم را به خیر و خوشبختی دعوت کرد و یکی از این امور، دعوت مردم به وقف است.

وی اعلام کرد:‌ سازمان اوقاف و امور خیریه باید راهنمای مردم باشد که چگونه وقف کند و در اوقاف و نوع وقف باید نیازهای مردم مدنظر قرار گیرد.

آیت الله شاهچراغی اظهارداشت: هر چند که خوب پاسداری کردن و حفظ موقوفات سخت و مشکل است؛ اما باید موقوفات موجود حفاظت و پاسداری شود تا مورد خدشه و اشکال واقع نشود.

وی با تأکید بر اینکه سعی و تلاش بیشتری باید برای احیای موقوفات از بین رفته انجام شود، گفت: اگر می‌خواهیم حافظ وقف باشیم، باید به نیت واقفان عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران، احیای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بوده که ازجمله کارهای خداپسندانه‌ای است و خیر آن شامل حال عموم مردم می‌شود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.