مشهد؛

اطفای حریق گسترده انبار لوازم یدکی در مشهد

انبار لوازم ‌یدکی مستعمل در بلوار میثاق مشهد دچار حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: بامداد امروز انبار لوازم ‌یدکی مستعمل در بلوار میثاق کلانشهر مشهد ، دچار حریق شد که با اعزام مأموران 2 ایستگاه آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

آتشپاد سوم مهدی رضایی افزود: در ساعت 2:23 بامداد امروز این آتش سوزی به آتش نشانی اعلام شد که با اعزام ماموران 2 ایستگاه شماره 35 و 17 این سازمان عملیات اطفای حریق صورت گرفت و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در کمتر از 2 دقیقه مأموران آتش‌نشانی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و در دقایق اولیه آتش انبار را که در دو نیم طبقه و حدود 50 متر مربع بود و بار حریق بسیاری ایجاد کرده بود ، مهار کردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در این انبار که در انتهای سوله ای مسقف به مساحت تقریبی یک هزار و پانصد متر مربع واقع شده ، لوازم ‌یدکی مستعمل و کارگاهی ازجمله لاستیک، پلاستیک و پی‌وی‌سی وجود داشت ، افزود : بار حریق و شعله‌وری به حدی بود که گازهای سمی متصاعد شده از فاصله دور قابل رویت بود .

آتشپاد سوم رضایی با بیان اینکه این آتش‌سوزی بسیار گسترده و در حال پیشروی به کل سوله بود ، تصریح کرد: در این صورت باید از سرایت آتش به سوله و دستگاه ها و اقلام صنعتی موجود در محل جلوگیری به عمل می‌آمد که آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اطفای حریق و جلوگیری از پیشروی حریق ، آتش را قبل از سرایت به سوله مهار و اطفاء کردند .

وی گفت: این حریق یک حریق بسیار آلوده، کثیف، بار سوخت و نیز توان حریق بسیار زیادی داشت و زمانی که توان حریق، بار سوخت و مقدار مواد قابل اشتعال زیاد باشد شرایط آتش‌نشانان سخت‌تر می ‌شود.

آتشپاد سوم رضایی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: فرماندهی این عملیات را " عباس بیاتی " فرمانده حریق ایستگاه شماره 35 اتش نشانی برعهده داشت.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.