معاون سیما در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «تاریخ از این ور»:

کار خلاقانه‌ نیازمند آرامش، استقلال و امنیت است/ رسانه ملی دارای بیش از 90 درصد ظرفیت فرهنگی است

رسانه ملی دارای بیش از 90 درصد ظرفیت فرهنگی است

مراسم رونمایی از اولین سایت ایده بازی‌های رایانه‌ای با حضور دکتر میرباقری رئیس معاونت سیما برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از اولین سایت ایده بازی‌های رایانه‌ای (بازی رایانه‌ای تاریخ از این ور) با حضور دکتر مرتضی میرباقری معاونت سیما، مرتضی شمسی رئیس مرکز صبا، احمد عربانی کاریکاتوریست و نوری مدیر عامل شرکت رایمون مدیا و مفتح مدیرعامل شرکت مبین ایران در آمفی تئاتر معاونت سیما برگزار شد. 
 
میرباقری معاونت سیما در این مراسم گفت: کشور ما در یک موقعیت بسیار ممتازی از نظر نیروی انسانی قرار دارد و با رشد کمی و کیفی نظام اطلاعاتی و ارتباطی روبرو هستیم. ما با لطف خداوند گردنه‌های سخت راه انقلاب را طی کردیم و وارد عرصه‌هایی شدیم که نتیجه آن حضور مستمر و تاثیرگذار در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. 
 
وی ادامه داد: هر کار خلاقانه‌ای نیازمند آرامش، استقلال و امنیت است. ما این عوامل را داریم و با وجود آنچه که در منطقه و اروپا می‌گذرد، کشور ما خدا را شکر، از آرامش قابل اعتنا برخوردار است.
 
میرباقری عنوان کرد: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار دیگر برای موفقیت، نیروی جوان، تحصیلکرده، ماهر و آموزش دیده است. این مولفه عامل موثر در توسعه و پیشرفت یک کشور است. مسئله جدی امروز ما نیروی فعالی است که بین 15 سال تا 64 سال سن دارند. اگر این نیروی فعال بالای 60 درصد باشد، به آن فرصت طلایی می‌گویند. امروز با توجه به سرشماری‌ که در ایران انجام شده، پنجره جمعیتی در ایران بالای 70 درصد اعلام شده است و این پنجره جمعیتی قشر تحصیلکرده و دانشگاهی ماست. جمعیت این گروه فعال به 19 میلیون نفر می‌رسد.
 
معاون سیما با تاکید بر تاثیرگذاری رسانه ملی در میان مخاطبان گفت: رسانه ملی مقتدرترین حوزه‌ است که دارای بیش از 90 درصد ظرفیت فرهنگی است. دیگران که مخالف مبنای ما هستند و عناوین را جعل می‌کنند، خود می‌دانند میزان تاثیرگذاری رسانه ملی چگونه است. بیش از 90 درصد مردم ایران بیشتر از 250 دقیقه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تماشا می‌کنند. در مقابل رسانه‌های دیگر که عدد آنها قابل مقایسه نیست. حتی در عرصه‌های مختلف کار نمایشی 20 هزار نیرو در سطوح مختلف نویسنده، کارگردان و دیگر عوامل داریم که در ارتباط مستقیم و تعامل نزدیک با آنها همکاری می‌کنیم. ما مشکلات و مسائل را می‌دانیم؛ دوره فراز و فرودها را گذرانده‌ایم و برای حل مشکلات در تلاشیم.  رسانه ملی که وظیفه مدیریت پیام را دارد، مهمترین و پر ظرفیت‌ترین بخش است که با تولیدات متنوع خود یک حوزه برندساز در جمهوری اسلامی است. بی تردید 99 درصد آنچه در کشور ما برند می‌شوند، از صدا و سیما برخاسته‌اند ما باید از ابزارهای مختلف و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: بخش خصوصی که تجربه خوبی در این سالها به دست آورده با مدیریت جهادی و فرهنگی قوی خود، می‌تواند کار مشترکی با مرکز صبا داشته باشد. این بذر زمینه شکوفایی بسیاری دارد به شرطی که به آن رسیدگی شود.

در ادامه مفتح مدیرعامل شرکت مبین ایران اظهار داشت: پنجره جمعیتی که آقای میرباقری اشاره کردند، تبدیل به یک عارضه شده است. خیل جوانان با استعدادی را داریم که بازار کار برای آنها کم است اما ما سعی کردیم در حوزه آی تی دارندگان مدرک تحصیلی، به صورت جدی وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: گله‌مندی مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان قابل توجه است. اینکه فرمودند خلأ حضور در عرصه‌های فرهنگی در فضای مجازی به طور جدی حس می‌شود. ما به صورت جدی در این عرصه وارد شدیم و با توجه به استعدادهای فراوانی که داریم، می‌توانیم ابزارهای تولید محتوا را در دسترس قرار دهیم.

در پایان این مراسم از بازی رایانه‌ای «تاریخ از این ور» رونمایی شد.



انتهای پیام/

 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار