اصفهان؛

نیمکت ارگونومی در نجف آباد رونمایی شد

نیمکت ارگونومی موج صخره برای اولین بار در ایران توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و ساخته و رونمایی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست تیم سازندگان موج صخره در مورد ایده اولیه ساخت این نیمکت  گفت: این نیمکت از 258 قطعه ساخته شده که هر قطعه براساس پارامتر های اناتومیک اندام انسان طراحی شده و درکنارهم قرار دادن این قطعات میتواند به نشیمن های استاندارد مختلف دیگری دست پیدا کرد.
حسین مرادی افزود: نیمکت طوری طراحی شده که موجب حذف فشار از روی نقاط پوستی حساس و نواحی استخوانی زیر پوستی می شود .
او گفت:. در نیمکت موج صخره 9 فیگور اصلی براساس ضوابط ارگونومی مختص خود درکنار یکدیگر قرار گرفته اندو از ویژگی های بارز این طرح تفکیک 8 فضا از هم است که باعث ایجاد فرمی پیوسته شده است .
مردای اصافه کرد : براساس تحقیقات انجام شده بیشترین درد کمر وزانو از بیماریهای اسکلتی عضلانی ومفصلی ناشی ازفعالیت های نامناسب و استراحت نامطلوب بدن بوده که این موضوع باعث شد تا دست به کار تحقیق و ساخت این نیمکت بزنیم.
به گفته وی افرادی که در محیط های باز فعالیت های گروهی و اجتماعی انجام می دهند به دنبال مکانی برای استراحت هستند تا فشار گرانش زمین (وزن) و عوامل محیطی را از روی بدن خود به حداقل برسانند. این در حالی است که نیمکت هایی که برای استفاده در این مکان ها قرار داده شده ، هنگام نشستن روی آن فشار وزن را به مفاصل ،بافت های نرم و همچنین به ستون فقرات منتقل می کنند، که به مرور زمان باعث ایجاد درد و بی حسی در ناحیه پایین کمر و پاها می شود.
سرپرست تیم سازندگان موج صخره خاطر نشان کرد: کا تحقیقاتی این پروژه از مرداد ماه امسال شروه شد که پس از 2ماه، وارد مرحله ساخت و ساز نیکمت موج صخره شدیم و توانستیم پس از 252 ساعت کار فشرده، امروز در حضور دکتر مجلسی رئیس واحد نجف آباد از این پروژه رو نمایی کنیم.
در پایان این مراسم از سازندگان نیمکت موج صخره توسط دکتر مهران مجلسی رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تقدیر شد
دانشگاه آزاد نجف آباد اکنون میزبان بیش از 27 هزار دانشجو در 251 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.