درمان معجزه آسای سینوزیت با سیاه دانه

با استفاده درست از داروهای گیاهی می توانید سلامت خود را بدست آورده و بسیاری از بیماری ها را بدون مصرف داروهای شیمیایی درمان کنید.

درمان معجزه آسای سینوزیت با سیاه دانه
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ التهاب و عفونت سینوزیت یکی از بیماری های شایع در این فصل از سال است و معمولاً در اثرسرما خوردگی و یا آنفلوانزا اتفاق می افتد هرچند که می تواند به تنهایی هم بروز کند، دراثر التهاب سینوزیت مسیر هوایی بدن دچار اختلال می شود و فرد با علائمی مانند تب بالا، ترشحات زرد رنگ بینی، تنگی نفس و آسم، تورم صورت،عطسه و سرفه مواجه می شود، التهاب سینوس حتی می تواند باعث سردرد و درد دندان ها به دلیل نزدیکی به فک شود .

درمان التهاب سینوس ها اهمیت فراوانی دارد زیرا می تواند بر تنفس فرد اثر منفی بگذارد، همچنین باکتری ها و ویروس ها از طریق سینوس عفونی می توانند وارد مغز شوند و سبب بیماری های جدی در فرد شوند.

تشخیص التهاب سینوس ها ازطریق عکسبرداری یا بررسی علائم بالینی انجام می شود واغلب بیماری توسط دارو برطرف می شود و در موارد حاد جراحی برای تخلیه التهاب ها و کیست های  باکتریایی مورد نیاز است.

درمان نشدن سینوزیت می تواند باعث مزمن شدن این بیماری شده و هر بار که فرد مبتلا به سرما خوردگی یا آنفلوانزا شود یا در مجاورت هوای سرد قرار بگیرد بیماری در او تشدید شود.

معمولاً درمان التهاب سینوزیت طولانی است و بین 5 الی 10 روز طول می کشد و نیاز به مصرف مقادیر بالایی از آنتی بیوتیک های قوی دارد.

علاوه بر درمان های دارویی و مصرف آنتی بیوتیک ها می توان از مواد طبیعی نیز برای برطرف کردن التهاب سینوس ها استفاده کرد، گیاه سیاه دانه می تواند به سرعت التهاب و باکتری های مضررا بر طرف کند، این دانه های خوش طعم وشفابخش حاوی مواد شیمیایی بسیار مفید به نام بتا استرول، کاروتن، اسید اولئیک، اسید لینولئک، پالمتیک، استئاریک و نیز یک روغن بسیار مفید به نام nigellone است.

این روغن دارای حاوی آنتی اکسیدان است و خواص ضد درد، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تشنج، آنتی هیستامین، ضد التهابی، ضد اسپاسمی و نیزقابلیت تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد.

برای استفاده از سیاه دانه برای برطرف کردن التهاب سینوزیت می توانید مقداری ازدانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند.

همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث ورود عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود.

به جز سیاه دانه می توان از مخلوط زنجبیل  وعسل  نیز برای درمان التهاب سینوزیت استفاده کرد، هم زنجبیل و هم عسل حاوی مواد ضدعفونی کننده و باخاصیت درمانی بالا برای رفع بیماری ها هستند، برای بهره مندی از خواص این داروی خانگی باید زنجبیل را خرد کرده و با مقداری عسل و آب گرم مخلوط کنید و روزی دوبار مصرف کنید تا سلامت خود را بدست آورید.

منبع: rapidhomeremedies

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
من دفعه اوله که یک قطره داخل بینیم ریختم ولی معجزه کرد روغن سیاهدانه وکلی عفونت اومد پایین فقط سوزشش زیاده که یک ریع باید تحمل کنین ولی عالیه عالی عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
هادی زمانیان
۰۶:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من چند ساله درگیر سینوزیت هستم این اواخر حتی ی نسیم به صورتم میخورد تخم چشمام و روی صورتم درد میگرفت بطوری که حتما باید ی ژلوفن میخوردم الان دو هفته ای هست از روغن سیاهدونه استفاده میکنم اولش خلط بینی شدید داره سوزش بینی و ته گلو هم میسوزه ولی کم کم درست میشه احساس سبکی روی صورتتون میکنید. بنظر من عالیه عالی گرونم نیست من هم دارو استفاده کردم هم عنبر نسار هم آب نمک هیچکدوم مثله روغن سیاهدونه خوبم نکرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام همسرم سرماخوردگی دارن من تو دماغش روغن سیاه دانه ریختم الان حالش خیلی بد شده چی کار کنم خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
سلام حتما برای سینوزیت از روغن سیاه دانه استفاده کنید موقع خواب برای هر سوراخ بینی سه قطره بریزید سعی کنید شب هنگام خواب جلوی هوای خنک قرار نگیرید یک هفته این عمل انجام دهید خوب میشید وحتما تو این یک هفته اب گرم استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
توروخدامن دوسال سینوزیت دارم ...بهم بگین ارسیاه دانه خوبه تا استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۲:۴۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام
داروی آلرگل که اسپری بینی هستش
و داروی سینوپرت اکسترکت که قرص آلمانی هست و قیمت 130 هزار تومن تقریبا دارد درمان جدید سینوزیت
همرا آنتی بیوتیک که حتما باید توسط پزشک متخصص تجویز بشه
درمان دارویی هست برای سینوزیت.
اگر مزمن باشه و به این درمان ها مقاوم ، خب درمان غیر دارویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سینوزیت دوسال عذابم داد.وضعیت بسیار بدی رو تجربه کردم.دوسال سرفه های شدید داشتم.حالت تهوع شدید.سردرد.سرگیجه.ضعف شدید بدن.خواب و تغذیم خراب شده بود.با همیین روغن بنفشه(پایه بادام) و روغن سیاه دانه خوب خوب شدم.مخصوصا روغن سیاه دانه که چند قطره ریختم تو بینیم.بعد از نیم ساعت فقط عفونت میریخت بیرون از بینی و دهنم.بعد از دوسال سرفه های خشک و گلو درد و تمام علائم بیماریم برا همیشه خوب شد.روغن سیاه دانه بی نظیره .
Iran (Islamic Republic of)
لنا
۱۳:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من چند سالی سینوزیت دارم دکترم که رفتم گفتن عفونت داره باید دارو بخوری خوب که شدی عمل کنی من آسم هم دارم از راه دهان نفس میکشم دوروزه از سیاه دانه استفاده میکنم خیلی عطسه میکنم بنظرتون خوبه یا خیر ممنون میشم جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۲۲:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ممنون میشم خانم زنجانی آدرس دکتر طب سنتی رو لطف کنه
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۱۹:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خانمی که از زنجان پیام داده ممنون میشم اسم اون دکترسنتی کاریش لطف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من کیست سینو زیت دارم چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز کلهری
۲۰:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام
ببخشید ، روغن سیاه دانه و روغن بنفشه در زبان انگلیسی ( در طب سنتی ) چگونه تلفظ می شود

خیلی خیلی سپاسگزار خواهم شد کمک بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
من ۲۰ سال است که سینوزیت دارم و راهی دیگه ندارم عمل کردم فایده ای نداشت چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من سینوزیتداشتم و اغلب مواقع بینیم کیپ بود و موقع خواب مشکل تنفسی داشتم به شکلی که زبانم از اینکه از دهان تنفس میکردم از خشکی ترک بر میداست تا اینکه روغن سیاهدانه به صورت اسپری داخل سوراخ بینبم ریختم بعد رفتم استخر و جکوزی و سونا خشک و تر شب تمام عفونت سینوسام از حلفم اومد بیرون و الان نزدیک یک ماهه خوب خوب شدم و مرتب دارم رو غن سیاهدانه استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
سلام منم 18ساله ازدردسینوزیت دارم عذاب میکشم تابستون وزمستان منواذیت میکنه همیشه سمت راست سرم دردمیکنه بینیم کیپ میشه تنفسم ازسمت چپ فقط میاد خیلی قرص وآنتی بیوتیک میخورم دوباره عود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۴۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
همسرم چندساله سینوزیت داشت خیلی اذیت میشد ورم صورت ودرد سر داشت .یک دکتر سنتی تو شهرزنجان هست که سینوزیت همسرم رو تو یک جلسه ریشه کن کرد عالیه عالی .
United States of America
ارینا
۱۷:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام خوب تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
سیف اله
۲۲:۴۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
من از روغن سیاه دانه استفاده میکنم جواب داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام اگر سینوس خشک دارید بخور چای سبز هم خوبه سلامت باششششششید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سینوزیت من خیلی اذیتم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
منسینوزیت دارم دچارتنگی نفس درد قفسه سینه شد م چیکار کنم
Canada
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
دوست عزیز سلام بنده تمام راههای درمانی راطی کردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام از وقتی سینوس گرفتم پیشانی ام ورم زیادی کرده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مصرف هر روز چن قطره روغن سیاهدانه در بینی باعث نابودی سینوزیت میشه من ۱۲ساله. سینوزیت دارم یعنی همیشه درحال سرماخوردگی ام اما یه ماه دارم از این روغن استفاده میکنم معجزه دیدم ازش بخدا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۱ ۱۷ دی ۱۳۹۵
حدیثی صحیح از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله): سیاه دانه دوای هر بیماری و دردی است ، به جز مرگ.

به شما خواننده عزیز پیشنهاد می کنم در اینترنت کمی بگردید و بیشتر در مورد این برکت عظیم و ارزان خداوند اطلاعات کسب کنید

من از حدود یک هفته پیش روزی یک قاشق چای خوری از دانه های سیاه دانه را پس از صرف صبحانه (بصورت جویدنی) می خورم. اولش خیلی برایم مشکل بود چون خیلی خیلی تلخ است و مفیدترین حالت خوردن آن فقط جویدن آن است. ولی بعد عادت کردم. ارزشش را دارد. ماهی حدود 2500 تومان می دهم و انشاالله می تواند کلی در وقت و هزینه های آینده من صرفه جویی کند و از بیماریهای هولناکی در آینده جلوگیری نماید. انشاالله

آخرین باری که سرماخوردم حدودا 100 هزار تومان هزینه کردم. و بدلیل اینکه هنوز خوب نشده بود، دو بار به پزشک مراجعه کردم. وقتی می خواستم آمپول بزنم. مسئول آمپول زدن نبود. و وقتی به دکتر نیاز داشتم ایشان تشریف نیاورده بودند. و مقداری از وقتم بخاطر بی نظمی آنها هدر رفت. با هر دارویی که می خوردم حالت منگی و مشکلات دیگری به من اضافه می شد و صبح برای بیدار شدن برای نماز مشکل پیدا می کردم. بخاطر آب زیادی که باید بعد از هر قرص می خوردم کلی باید دستشویی می رفتم. چقدر وقتم صرف دستشویی رفتن شد... و خیلی مشکلات دیگری پیدا کردم که احتمالا اینجا ظرفیت شنیدنش را نیست
Germany
ابرا
۰۷:۱۳ ۱۷ دی ۱۳۹۵
این راه درمان نیست تسکینشه داداش
آخرین اخبار