کرمانشاه؛

صادرات 60 قلم محصولات کشاورزی در 9 ماهه اول سال

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صادرات بیش از 660 هزار تنی محصولات کشاورزی از استان به خارج از کشور در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی‌اصغر بهمنی‌پور با بیان اینکه حجم صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه در 9 ماهه امسال  660هزار و 475 تن بوده، اظهار کرد: برآورد ریالی ارزش این حجم از صادرات 6600 میلیارد ریال و برآورد دلاری آن 188.7میلیون دلار می‌باشد.

بهمنی‌پور با بیان اینکه در 9 ماهه امسال صادرات 60 قلم محصولات کشاورزی از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام شده است، تصریح کرد:  طی این مدت انواع سبزیجات برگی، میوه‌ای و ریشه‌ای، میوه‌جات هسته‌دار مثل زردآلو، گوجه سبز، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، سیب‌درختی، خیار، لبنیات و... از استان کرمانشاه داشته‌ایم.

به گفته وی بیشتری صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه به کشور عراق بوده است.

 مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی  و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  گفت: در 9 ماهه سال گذشته در مجموع 835 هزار و 127 تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده بود.

 بهمنی‌پور در ادامه اشاره ای هم به واردات محصولات کشاورزی به استان در 9 ماهه امسال داشت و اظهار کرد: در این مدت 3514 تن انواع محصولات کشاورزی به استان وارد شده که این میزان واردات 129 میلیارد ریال ارزش ریالی و 3.3 میلیون دلار ارزش دلاری داشته است.

به گفته بهمنی‌پور بیشترین واردات محصولات کشاورزی از طریق مرزهای استان کرمانشاه، واردات برنج بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار