بجنورد؛

اشتغالزایی 25 نفر در صنعت نساجی پروژه منارید

هم اکنون 25 نفر در صنعت نساجی پروژه منارید در روستای تفتازان شهرستان شیروان دارای اشتغال شدند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد فرامرز معاون آبخیزداری و مدیر هماهنگی پروزه بین المللی منارید استان گفت: هم اکنون دو پروژه معیشتی و عمرانی که پروژه معیشتی شامل صنعت نساجی با اشتغالزایی 25 نفر با مبلغ قرارداد 125میلیون ریال و پروژه عمرانی کانال بتونی با اعتبار 390 میلیون ریال و پروژه کشت گیاهان دارویی و اصلاح نژاد و دو قلو زایی در دست بررسی است .

محمدفرامرز به برگزاری دوره های آموزشی گیاهان دارویی، پرواربندی و کشت زعفران در روستای تفتازان این شهرستان اشاره کرد و افزود : سهم مشارکت مردم در پروژه عمرانی 50درصد، معیشتی 20تا 30 درصد، سرمایه گذار 40 درصد پروژه و مابقی جوامع محلی است که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی مشارکت مردمی در توسعه روستاها را مهمترین دستاورد پروژه بین المللی ترسیب کربن در استان عنوان و اظهار کرد : هم اکنون جمعیت ساکن روستای تفتازان 310 نفر هستند که تعداد کل زنان عضو 72 نفر، مردان 83 نفر، 6 نفر سرگروه زن و یک نفر در هسته مرکزی منشی هستند .

گفتنی است :طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.