بجنورد؛

بهره برداری از طرح های منابع طبیعی

15طرح منابع طبیعی خراسان شمالی با بیش از 20میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: از مجموع این طرح ها، چهار طرح شامل طرح های جنگل کاری گوئینک، بزداغی، مهمانک و مراقبت و نگهداری از نهالستان در سطح 260 هکتار و با اعتبار چهار میلیارد و 550 میلیون ریال است.

حسن وحید تعداد عملیات آبخیزداری را نیز چهار طرح اعلام کرد و افزود: این طرح ها با اعتبار 9 میلیارد و 330 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تامین شده و در هفته دولت مورد بازدید قرار گرفت.

وی هدف از انجام عملیات مزبور را حفاظت آب و خاک، کنترل سیل، سیلاب و رسوب عنوان کرد.

حسن وحید طرح های اداره مرتع را نیز چهار مورد عنوان کرد و افزود: این پروژه ها با اعتبار دو میلیارد و 160 میلیون ریال با هدف افزایش تولید علوفه و بهبود وضعیت پوشش گیاهی اجرا شده است.

وی گفت: این پروژه ها شامل ساخت آبشخور و بهسازی چشمه در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان و کپه کاری در شهرستان های گرمه و جاجرم است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: پروژه بین المللی ترسیب کربن در شهرستان اسفراین و پروژه بین المللی منارید در شهرستان های مانه و سملقان، شیروان و بجنورد با مجموع مساحت280 هزار هکتار (بیش از نقطه روستایی و سکونتگاهی و 26 هزار نفر جمعیت و اعتبار استانی سه میلیارد و 500 میلیون ریال و اعتبار ملی سه میلیارد ریال و اعتبار برنامه عمران سازمان ملل 75 هزار دلار در حال اجرا است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.