ثبت 170 ریز لرزه در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به واقع شدن این استان بر روی گسل زلزله از ثبت 170ریز لرزه از ابتدای سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه گفت: استان اردبیل یکی از مناطق زلزله‌خیز کشور است و سالانه بیش از ۱۰۰ زلزله ریزودرشت در استان تجربه می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۰ مورد ریز لرزه با قدرت بیش از نیم ریشتر و ۷۰ ریز لرزه با قدرت بیش از ۲.۵ ریشتر به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: این گروه از زمین‌لرزه‌ها به دلیل قدرت اندک محسوس نبوده و اغلب شهروندان متوجه آن نمی‌شوند.

امامی یگانه تأکید کرد: با این وجود زلزله‌های با قدرت بیش از سه ریشتر محسوس است و در استان نیز سالانه مواردی از این گروه از زمین‌لرزه‌ها تجربه می‌شود.

وی با تأکید به اینکه در ادبیات مدیریت بحران به زلزله لفظ بلا اطلاق نمی‌شود، افزود: در واقع برای تعادل دینامیک طبیعت به زلزله و سیل نیازمند است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تأکید کرد: در مقابل لفظ بلا به صورت معمول از زلزله به عنوان یک مخاطره طبیعی یاد می‌شود که لازم است انسان تمهیدات لازم جهت مواجه با آن را اتخاذ کند.

امامی یگانه با بیان اینکه در خود استان تأکید عمده برای مواجه با مخاطره زلزله بهسازی در ساخت‌وسازها است، افزود: به تجربه ثابت شده ساختمان‌های مقاوم کمترین آسیب را در زلزله متحمل می‌شوند.

وی گفت: این در حالی است که همچنان برخی ساختمان‌های کم‌دوام در استان احداث می‌شود و لازم است با توجه به اینکه اردبیل بر روی گسل زلزله واقع شده به مقاومت ساخت‌وسازها توجه داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار