وجود 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد/ سیاست‌های غلط جمعیتی جذب دانشجو را با چالش روبرو کرده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: سیاست های غلط جمعیتی امروز جذب دانشجو را با مشکل روبه رو کرده است و اکنون 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه وجود دارد.

طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش رقابت در جذب دانشجو دانشگاه‌های آموزش عالی اظهار داشت: تعداد دانشجویان در سراسر کشور از کاهش چشمگیری برخوردار است و در همین راستا دانشگاه آزاد نیز از این قضیه بی‌بهره نبوده است اما به طور کلی رقابت بین دانشگاه‌های آموزش عالی برای جذب دانشجو افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: به خاطر ارجاع برخی از برنامه‌ریزی‌های غلط و سیاست‌های نادرست جمعیتی مخاطبان ورود به دانشگاه‌های کشور طی چند سال اخیر کاهش پیدا کرده و همین مسئله سبب وارد آمدن ضررهای مالی به برخی از مراکز آموزش عالی شده است.

هاشمی ادامه داد:‌ به خاطر برخی از سیاست‌های نادرست حوزه‌هایی در آموزش عالی گسترش پیدا کرده است که به نظر من وجودشان مفید نبوده و فقط برخی از دانشگاه‌های کشور را برای جذب دانشجو به چالش کشید‌ه‌اند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه دولت استفاده نمی‌کند و تمام مخارج و هزینه خود را از طریق شهریه دانشجویان تأمین می‌کند و متأسفانه به خاطر اجرای سیاست‌های غلط، امروز در دانشگاه آزاد 500 هزار خالی صندلی خالی از دانشجو وجود دارد و این مسئله در حالی است که همه امکانات استاد، آزمایشگاه، کتابخانه و فضای دانشگاه برای دانشجویان مهیا است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد بیان کرد: از جهات مختلف دانشگاه آزاد باید فعالیت‌هایی خوبی در زمینه فرهنگی و آموزشی می کند و در برنامه‌ریزی‌های ما کاهش دانشجو یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه آزاد است.
 
وی تصریح کرد:‌ ارتقای کیفیت پژوهشی، آموزشی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی- هنری از جمله برنامه‌هی مهم این دانشگاه برای مقابله با کاهش دانشجو در دانشگاه آزاد است و ما برای شناسایی استعدادهای هنری در سراسر کشور طرحی را اجرا می‌کنیم که تولیدات هنری کلیه آثار منشأ اثر شوند.

هاشمی افزود:‌ رقبای دانشگاه آزاد در حال کار کردن هستند و امروزه پذیرش دانشجو تابعی از تقاضای است که متأسفانه به دلیل سیاست‌های جمعیتی از کاهش قابل توجهی برخوردار است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار