فرمانده انتظامى شهرستان كاشمر:

انتشار تصاویر غير اخلاقى در فضاى سايبر جرم است

فرمانده انتظامى شهرستان كاشمر از شناسايى و دستگيرى عامل انتشار تصاوير مستهجن در فضاى مجازى توسط پليس فتا شهرستان خبر داد.

انتشار تصاویر غير اخلاقى در فضاى سايبر جرم استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ ابوالقاسم باقرى در تشريح اين خبر اظهارکرد: در پى رصد و پايش فضاى سايبرى توسط كارشناسان پليس فتا متوجه صفحه‌اى در یکی از شبكه‌های اجتماعى شده كه به دليل انتشار تصاوير مستهجن و غير اخلاقى، شناسايى هويت عامل انتشار تصاوير در دستور كار كارشناسان پليس فتا شهرستان كاشمر قرار گرفت.
 
وی افزود: در ادامه مسير شناسايى عامل انتشار اين تصاوير كارشناسان با هماهنگى قضايى مكان متهم را شناسايى كه پس از بررسى‌هاى لازم مشخص شد متهم به دليل تغيير محل كار به شهرهاى جنوبى كشور عزيمت نموده كه با پىگيرى‌هاى بعدى متهم شناسايى شده دستگير و به مكان پليس فتا منتقل شد.
 
فرمانده انتظامى شهرستان كاشمر ادامه داد: متهم كه مردى 34 ساله بود در رويارويى با ادله فنى به جرم خود كه انتشار تصاوير غير اخلاقى بود اعتراف كرد و گفت، هرگز فكرش را نمى‌كردم پليس قادر به شناسايى من باشد وبا توجه به اينكه شنيده بودم هرچقدر تعداد بازديدهاى صفحه‌ای كه ايجاد كرده‌ام بيشتر باشد قادر خواهم بود درآمد بالايى از آن كسب كنم و من با انگيزه افزايش تعداد بازديد كننده از تصاوير غير اخلاقى و مستهجن استفاده نمودم و هم اكنون از كار خود بسيار پشيمانم‌.
 
سرهنگ باقرى به كاربران شبكه‌هاى اجتماعى در خصوص استفاده صحيح از امكانات موجود در حوزه فضاى سايبر هشدار داد و گفت: كاربران محترم قبل از هرگونه اقدام و انتشار محتوا (فيلم ، عكس‌، متن و...) در اين فضا تبعات آن را سنجيده و مراقب افعال خود باشند تا مجرم شناخته نشوند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار