اردبیل؛

ممنوعیت شکار پرندگان وحشی در اردبیل

مدیرکل حفاظت از محیط ‌زیست استان اردبیل گفت: با هدف مقابله با شیوع آنفولانزای پرندگان تا اطلاع ثانوی شکار پرندگان وحشی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد خداپرست افزود: در پی هماهنگی با دامپزشکی استان اردبیل شکار پرندگان وحشی ممنوع اعلام شده و حتی پروانه شکار نیز صادر نمی‌شود.

وی گفت: تاکنون موردی از آنفولانزای پرندگان مشاهده نشده اما به دلیل احتمال سرایت و شیوع شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان یادآور شد: این ممنوعیت موقت است و پس از اینکه احتمال آلودگی آنفولانزا به صفر رسید مجدداً پروانه شکار صادر می‌شود.

خداپرست افزود: در سال جاری هزار و ۸۱۲ پروانه شکار پرندگان صادر شده که از این تعداد هزار و ۶۵۷ مورد برای پرندگان خشک زی و ۱۵۵ مورد برای پرندگان آبزی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه شکار متناسب با جمعیت پرنده وحشی انجام می‌شود، ادامه داد: برخی سال‌ها تعداد جمعیت یک پرنده با افزایش مواجه است و پروانه شکار نیز صادر می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان به افزایش جمعیت کبک اشاره کرد و گفت: بی‌شک صدور پروانه شکار به حدی انجام می‌شود که جمعیت یک گونه تهدید نشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.