اصفهان؛

ارتحال آیت الله رفسنجانی ضایعه‌ ای بس عظیم و مصیبتی جبران ‌ناپذیر است

رئیس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی، درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری امروز با صدور پیام تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام(ره) و رهبری افزود: شخصیت تاریخ‌ سازی، به لقاء پروردگار رحمان و رحیم شتافت که در تمام دوره عمر پر برکت خود، تنها به اعتلاء اسلام و سربلندی ایران می‌ اندیشید و در این اندیشۀ بلند، تمام توان خود را در عرصه‌های گوناگون به کار گرفت و بی‌هیچ واهمه ‌ای به مصداق «وَ لا یَخافُونَ‏ لَوْمَةَ لائِمٍ» تا پایان عمر، از صراط مستقیم خدمت به اسلام و آرمان‌های متعالی آن، تخطی ننمود.
متن کامل پیام تسلیت رئیس حوزه علمیه اصفهان که امروز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبری در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شد، به شرح زیر است:
بِسمِ الله الرحمنِ الرحیمِ
«إِنا لِله وَ إِنا إِلَیْهِ راجِعُونَ»
پیام به مناسبت ارتحال اسفناک مجاهد نستوه حضرت آیة‌الله هاشمی رفسنجانی«رضوان‌الله‌علیه»
ارتحال اسفناک چهرۀ تابناک اسلام و ایران، مفسّر نوپرداز قرآن کریم، مجاهد نستوه آیة‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی«قدّس‌سرّه» ضایعه‌ای بس عظیم و مصیبتی جبران‌ناپذیر است.
امشب، شخصیّت تاریخ‌سازی به لقاء پروردگار رحمان و رحیم شتافت که در تمام دورۀ عمر پر برکت خود، تنها به اعتلاء اسلام و سربلندی ایران می‌اندیشید و در این اندیشۀ بلند، تمام توان خود را در عرصه‌های گوناگون به کار گرفت و بی‌هیچ واهمه‌ای به مصداق «وَ لا یَخافُونَ‏ لَوْمَةَ لائِمٍ» تا پایان عمر، از صراط مستقیم خدمت به اسلام و آرمان‌های متعالی آن، تخطّی ننمود.
نقش دوران‌ساز این عالم مجاهد فی‌سبیل‌الله در نهضت شکوهمند امام راحل عظیم‌الشأن«قدس‌سره‌الشریف» و قرابت فکری و روحی او با آن امام عزیز تا بدان پایه بود که او را باید به حق در ردیف یکی از معماران انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد، معمار هنرمندی که آثار فکر مدبّرانه‌اش، در سرتاسر تاریخ انقلاب اسلامی، آشکار است.
قدرتفکری و هوشمندی عمیق و سیاست‌ورزی همراه با عقلانیت و اعتدال ایشان در کنار روح صفا و مهربانی و اخلاص و ایمان حقیقی، از این عالم آگاه و سیاست‌مدار مدبّر، شخصیتی ساخته بود که احدی نتوانست تا بدین حدّ، اعتماد عمیق و محبّت بی‌نظیر امام بزرگوار را به خود جلب نماید و او همواره در قبل و پس از انقلاب، امین بی‌بدیل آن رهبر کبیر بود و در همۀ عرصه‌های بزرگ و کوچک از سیاست‌گذاری‌های اصلی تا مسئولیت دشوار دفاع مقدس و همۀ تصمیمات مهم برای ادارۀ کشور، مستشار مؤتمَن آن قائد راحل به شمار می‌آمد، همچنان‌که ملت بزرگ ایران نیز بارها و بارها در صحنه‌های گوناگون تقنینی، اجرایی و غیر آن، نصابی بالا از اعتماد خویش را به این خادم نستوه و با اخلاص خود ابراز و اظهار داشتند.
حقّ عظیم این حصن حصین انقلاب و ملت که در همۀ صحنه‌های خطیر، سنگ زیرین آسیای نظام جمهوری اسلامی بود و همواره به همدلی هرچه بیشتر نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب می ‌اندیشید و در این مسیر جفاهای فراوانی دید، هیچ‌گاه از یاد تاریخ ایران و اسلام نخواهد رفت و نام نیک و بلند او در صدر فهرست سابقونِ اوّلون از مجاهدان و خدمت‌گذاران به ملّت مسلمان ایران ثبت خواهد گردید. بی‌شک ملت قدرشناس و فهیم ایران از این خادم راستینِ صالحِ دلسوزِ خود و از بیش از شصت سال تلاش و مجاهدت صادقانه و خدمت و همّت خالصانۀ او تجلیل خواهند کرد.
اینجانب با قلبی اندوهگین و متألّم، ضمن عرض تسلیت به ملت عظیم‌ الشأن ایران و رهبری معظم و بیت محترم و همه خاندان و بازماندگان ایشان، از خداوند متعال، علو درجات این عالم مجاهد و بزرگوار را مسألت کرده و رحمت و مغفرت و رضوان ابدی را برای ایشان خواستارم و از پیشگاه آن خداوند قادر، متضرّعانه طلب می‌کنم که این ضایعۀ سنگین را با فضل عمیم و لطف کریمانۀ خود، برای ملّت و نظام جمهوری اسلامی ایران جبران فرماید. انّه ولیّ النعم.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار