آیا منعی برای ازدواج بیماران صرعی وجود دارد؟

معاون آموزشی انجمن صرع ایران عنوان کرد: اما و اگرهایی برای بیماران صرعی در خصوص تشکیل زندگی مشترک وجود دارد که باید به آن توجه شود.

آیا منعی برای ازدواج بیماران صرعی وجود دارد؟
فاطمه صدیق مروستی معاون آموزشی انجمن صرع ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: متاسفانه مبتلایان به صرع به خاطر فقدان آگاهی کافی نسبت به بیماری‌شان یا سهل انگاری در درمان برای انجام فعالیت های اجتماعی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی اظهار داشت: به طور معمول افرادی که دچار تشنج هستند، همواره از این می‌ترسند که اگر خواستگار یا همسرشان از بیماری آن ها اطلاع پیدا کند، سد محکمی برای ازدواج یا ادامه زندگی آن ها به وجود می آید.

این معاون آموزشی انجمن صرع ایران با بیان اینکه مبتلایان به صرع با مصرف منظم و کامل داروهای خود می توانند از زندگی عادی همانند سایر افراد بهره مند شوند، عنوان کرد: افرادی که از تشنج رنج می برند نیز به راحتی می توانند ادامه تحصیل دهند و از آنجایی که تلاش و پشتکار بیشتری برای یادگیری دروس یا انجام کار و فعالیت شغلی‌شان خرج می کنند، به کرات دیده می‌شود که گوی سبقت را از سایرین ربوده و رتبه اول را به خود اختصاص می دهند.

صدیق مروستی یادآور شد: مبتلایان به صرع می توانند به راحتی با کنترل علایم بیماریشان ازدواج کنند، باردار شوند و به فرزندشان شیر دهند.

وی افزود: حتی کودکانی که در سنین کودکی دچار تشنج می شوند، با پیگیری روند درمانی خود می توانند با مشکلات کمتری برای یادگیری روبرو شوند.

معاون آموزشی انجمن صرع ایران توصیه کرد: مبتلایان به تشنج نیز باید در انتخاب شغل های خاص و حساس مانند تکنسین برق، آشپز حرفه ای و راننده کامیون و ماشین آلات سنگین احتیاط کنند و تا درمان آن ها کامل صورت نگرفته از انجام این فعالیت ها خودداری کنند.

صدیق مروستی همچنین تاکید کرد: کودکان مبتلا به صرع نیز هنگام ورزش باید نکات ایمنی را رعایت کنند؛ به طور مثال استفاده از کلاه ایمنی موقع دوچرخه سواری ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار