آخرین تحولات میدانی سوریه؛

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه حمص و دمشق/حمله موشکی تروریست‌ها به دیرالزور

ارتش سوریه با ادامه عملیات خود در حومه حمص و دمشق، شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  ارتش و نیروهای مسلح سوریه 15 تروریست داعشی را در عملیات متمرکز خود در مراکز تجمع تروریست ها در غرب تدمر در حومه حمص به هلاکت رساند.

ارتش سوریه با استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سنگین مقرها و مراکز تجمع تروریست های داعش را در شرق محطه الرابعه و منطقه فواعره در غرب تدمر هدف قرار داد. در این عملیات 15 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و 7 خودروی مجهز به مسلسل و خمپاره انداز  و یک خودروی زرهی منهدم شد.

در دیرالزور نیز ارتش و نیروهای مسلح حملات متعددی به مقرها و محورهای ارتباطی تروریست های داعش در اطراف فرودگاه دیرالزور، روستاهای جفره، حسینیه، بغلیلیه، بوعمر، عبد، حویجه المریعیه و جبل الثرده داشت. در این حملات شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و چند سکوی پرتاب موشک منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین در درگیری با تروریست های داعش در محله رشدیه و خیابان سینما فواد در شهر دیرالزور، ضمن به هلاکت رساندن برخی از تروریست ها یک خودروی حاوی مواد منفجره  را قبل از رسیدن به مرکز ایست و بازرسی ارتش منهدم کردند.

در حمله موشکی تروریست های داعش به محله های مسکونی دیر الزور شماری از اهالی این منطقه کشته و زخمی شدند.

همچنین تروریست های جبهه النصره با حمله موشکی و خمپاره ای به شهرک تحت محاصره فوعه در حومه ادلب، آتش بس را در این منطقه نقض کردند.

در حومه دمشق و در منطقه وادی بردی نیز ارتش سوریه به عملیات آزادسازی و پاکسازی این منطقه ادامه داده و با هدف قرار دادن مراکز تجمع تروریست ها در مزارع و شهرک "بسیمه" شماری از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.

در حومه درعا نیز گروه های مسلح مراکز ارتش را در خربه الغزاله هدف قرار دادند و ارتش سوریه نیز با تیراندازی به سوی این تروریست ها، دو نفر از آنان را به هلاکت رساند.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه از کاهش چشمگیر تعداد موارد نقض آتش بس در این کشور خبر داد.

 به گزارش کارشناسان روسی مرکز حمیمیم، تروریست ها در 24 ساعت گذشته تنها یک بار آتش بس را در لاذقیه نقض کرده اند.

این درحالی است که کارشناسان ترکیه ای این مرکز اعلام کردند: تروریست ها در 24 ساعت گذشته 13 بار آتش‌بس را نقض کرده اند که 4 مورد در حومه دمشق، 3 مورد در حومه حما، 2 مورد در حومه حلب و 2 مورد در درعا و ادلب به ثبت رسیده است.





انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار