روسیه؛ موضوع محوری نخستین کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ

احتمال می‌رود مسأله روسیه موضوع محوری نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز اعلام کرد احتمال می‌رود موضوع روسیه، محور اصلی سخنان امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در نخستین کنفرانس مطبوعاتی وی باشد.

در گزارش رویترز آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز، چهارشنبه از نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود استفاده خواهد کرد تا از امپراتوری تجاری خود فاصله بگیرد و شایعات در خصوص ترجیح منافع خود را از بین ببرد؛ اما انتظار می رود مسأله روسیه در صدر مسائل مطرح در این نشست مطبوعاتی باشد.

انتظار می رود ترامپ در نخستین جلسه رسمی با خبرنگاران از زمان انتخاب شدنش در هشتم نوامبر ( 18 آبان) با پرسش‌هایی در خصوص تلاش‌هایش در ارتباط با بهبود روابط با مسکو مواجه شود. این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی آمریکا روسیه را متهم کرده که این کشور با حمله سایبری تلاش کرده نتایج انتخابات آمریکا را به نفع خود تغییر دهد.

این نشست مطبوعاتی قرار است در برج ترامپ در نیویورک برگزار شود. با وجود انتقادهای مکرر ترامپ از رسانه‌های آمریکا و اعتقاد وی مبنی بر اینکه بسیاری از مطبوعات این کشور پیروزی هیلاری کلینتون را ترجیح می‌دادند، پیش بینی آنچه که قرار است در این کنفرانس مطبوعاتی مطرح شود، دشوار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا که قرار است 20 ژانویه (اول بهمن) سوگند یاد کند، برای فاصله گرفتن از تجارت‌هایش به منظور جلوگیری از هرگونه تضاد منافع تحت فشار قرار دارد.

همچنین انتظار می رود ترامپ به موضوعاتی از قبیل کره شمالی، ایران، سوریه، چین و اصلاحات مالیاتی، امنیت مرزها در این کنفرانس مطبوعاتی بپردازد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار