کرملین: اطلاعات رسواکننده‌ای از ترامپ نداریم

مقام‌های کرملین می‌گویند گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روسیه اطلاعاتی رسواکننده درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جمع‌آوری کرده کاملاً دروغ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی دولت روسیه، چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کرملین هیچ اطلاعات رسواکننده‌ای درباره ترامپ در اختیار ندارد. این گزارش واقعیت ندارد و صرفاً یک داستان خیالی است.

پسکوف این گزارش «کاملاً جعلی» را تلاشی آشکار برای آسیب زدن به روابط دوجانبه واشنگتن و مسکو خواند و گفت: مقام‌های روسیه چنین اطلاعاتی را جمع‌آوری نمی‌کنند.

وی همچنین تأکید کرد مسکو هیچ اطلاعات رسواکننده‌ای علیه هیلاری کلینتون نیز در اختیار ندارد.

این مقام روس ادامه داد: کرملین و رئیس‌جمهور روسیه در وهلۀ اول به خاطر منافع کشور و مردم روسیه و در وهلۀ دوم به خاطر صلح، ثبات و امنیت جهانی، به دنبال توسعۀ روابط با شرکای خارجی ما هستند.

پسکوف خاطرنشان کرد هدف از بیان اینگونه ادعاها این است که روابط (با آمریکا) در وضعیت وخیم باقی بماند.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد: ما هر روز اخبار مربوط به واشنگتن را مرور می‌کنم: تحریم‌‎های جدید علیه روسیه، تحویل سامانه‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب به معارضان در سوریه – اینها برای تمامی حوزه‌های سیاست خارجی مضر هستند. خداوند جهان را ظرف هفت روز خلق کرد. دولت باراک اوباما دو روز دیگر فرصت دارد تا آن را نابود کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ غروب سه‌شنبه با انتشار پیامی در توئیتر این گزارش را «کاملاً سیاسی» و «خبری دروغین» خوانده بود.

رسانه‎‌های آمریکا روز سه‌‏شنبه و در آستانه برگزاری نخستین نشست مطبوعاتی رئیس‌‎جمهور منتخب ایالات‌متحده این گزارش را منتشر کردند.

در این گزارش‎ها آمده است روسیه شش ویدئوی غیراخلاقی را که ترامپ در سال 2013 هنگام حضور در یک هتل لوکس در مسکو، پایتخت روسیه، تهیه کرده است در اختیار دارد و احتمال می‌رود از این فیلم‎ها برای باج‌خواهی از رئیس‎جمهور آتی امریکا استفاده شود.

سی‌‎ان‌ان در گزارش خود ذکر کرده است که این پرونده، نتیجۀ تحقیقاتی است که یک کارمند سابق سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (ام‌آی6) در سال گذشته صورت داده است. ظاهراً رقبای ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی این جاسوس را استخدام کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار