ترامپ در نخستین کنفرانس مطبوعاتی: علاقه پوتین به من ارزشمند است/کلینتون سوالات مناظره را از قبل در اختیار داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود را پس از پیروزی در انتخابات برگزار کرد.

ترامپ در نخستین کنفرانس مطبوعاتی: علاقه پوتین به من ارزشمند است/کلینتون سوالات مناظره را از قبل در اختیار داشت+عکس
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود را پس از پیروزی در انتخابات برگزار کرد.

«مایک پنس» معاون ترامپ در دولت او، در ابتدای این نشست سخنرانی کرد و با اشاره به مراسم تحلیف که 9 روز دیگر برگزار خواهد شد، گفت: 19 پست از 21 پست کابینه رئیس جمهور آمریکا تاکنون اعلام شده است.

ترامپ در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی با تشکر از خبرگزاری‌هایی که در این نشست حاضر شده‌اند، اخبار منتشر شده درباره فساد اخلاقی‌اش را از سوی سازمان‌های اطلاعاتی دانسته و ضمن غلط توصیف کردن آنها، تصریح کرد چنین اخباری حتی نباید اجازه منتشر شدن را می‌داشت.

وی گفت: من برای آزادی بیان و مطبوعات احترام زیادی قائل هستم اما برخی رسانه‌ها اخبار سراسر کذبی را درمورد من منتشر می‌کنند و از سوی دیگر برخی مطبوعات نیز با عملکرد حرفه‌ای خود باعث شدند احترام من به آنها بیشتر شود.

ترامپ خاطرنشان کرد ما روی برنامه‌های ساخت جنگنده‌ها و هواپیماهای جت تمرکز بیشتری خواهیم کرد تا هزینه تمام شده آنها کاهش یابد. از شرکت‌های خودروسازی هم خواسته ایم کار خود را در آمریکا انجام دهند و در کشور خودمان شغل ایجاد کنند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا خاطرنشان کرد ما برنامه‌ های ویژه ای برای سربازان کهنه‌کار داریم تا از وضعیت خدماتی و درمانی بهتری برخوردار شوند. چراکه تا اکنون با آنها رفتار خوبی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد این باعث خجالت و شرمساری است که بگوییم روسیه در انتخابات دخالت کرده است. این اخبار دروغ از سوی دشمنان ما و افراد بیمار منتشر می شوند. آقای پوتین تایید کرد این اخباری که درمورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا منتشر می‌شود، کذب محض است.

دونالد ترامپ گفت: ما متوجه شدیم که هیلاری کلینتون سوالات مناظره را از قبل در اختیار داشت درحالیکه اگر من چنین کاری کرده بودم به سرعت از من می خواستند که صحنه انتخاب را ترک کنم.

رئیس جمهور منتخب خاطر نشان کرد اگر پوتین من را دوست دارد این یک امتیاز بزرگ است. آنها می توانند به ما در نابود کردن داعشی که در دولت اوباما ایجاد شد کمک کنند.

ترامپ اظهار کرد من دیگر هیچ پیمان و قراردادی در روسیه یا هیچ کشور دیگری ندارم تا بحث تضاد منافع از ذهن افراد پاک شود. من چندی پیش یک قرارداد 2 میلیارد دلاری در دوبی را نیز رد کردم تا به عنوان رییس جمهور بتوانم وظایفم را انجام دهم؛ هرچند معتقدم که می توانم فعالیت های اقتصادی ام را به خوبی در کنار امور ریاست جمهوری انجام دهم.

وی افزود: "رکس تیلرسون" یک گزینه عالی برای وزارت خارجه است. او در شرکت نفتی اکسان موبیل یک مدیر عالی است. ما اکنون قراردادهای خوبی با کشورهای دیگر مانند چین نداریم و او می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

ترامپ تاکید کرد برنامه اوباما برای بیمه های درمانی (اوباماکر) یک فاجعه واقعی است. در برخی ایالت ها هزینه های درمانی تا صد در صد افزایش یافته است و سال 2017 برای آنها یک فاجعه خواهد بود.  برنامه بیمه خدمات درمانی اوباما در دولت من به سرعت جایگزین خواهد شد و مردم هزینه کمتری را برای مراقبت از خود پرداخت خواهند کرد. من می توانم مانند چاک شومر - سناتور دموکرات - یک گوشه ای بنشینم و انتقاد کنم اما ما می خواهیم مشکلات را حل کنیم. ما با تغییر برنامه دموکرات ها می خواهیم به آنها خدمت کنیم.

رئیس جمهور منتخب آمریکا خاطرنشان کرد ما در مرز مکزیک نمی خواهیم حصار بسازیم می خواهیم دیوار بسازیم. اما مکزیک باید به آمریکا هزینه ساخت دیوار را بازگرداند؛ چه به صورت مالیات یا به هر طریق دیگر. من برای ساخت دیوار منتظر توافق با مکزیک نخواهم ماند.

وی افزود: کشورهای زیادی در آمریکا اخلالگری کامپیوتری می کنند که علاوه بر روسیه ممکن است شامل چین هم باشد. گزارش نهادهای اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در انتخابات اصلا نباید چاپ می ‌شد.

ترامپ تاکید کرد وقتی من ریاست جمهوری را برعهده بگیرم، روسیه احترامی بیشتری برخلاف گذشته برای ما قائل خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با روسیه روابط بهتری داشته باشیم. روسیه احترام زیادی برای کشور ما قائل است، اما درمورد چین اینطور نیست. چین بیش از بیست میلیون اکانت کاربری امریکا را هک کرده است، هک کمیته دموکرات می تواند کار هر فرد و هر کشوری باشد.

وی در پایان گفت: این اسنادی که من با خودم آورده ام، بخش کوچکی از اسناد شرکت هایی است که از این پس فرزندانم آنها را اداره خواهند کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار