اعلام آمادگی ترامپ برای لغو تحریم‌های روسیه

دونالد ترامپ قصد دارد در صورت انعقاد «یک توافق خوب» با روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بیزنس اینسایدر، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا روز گذشته در گفتگو با تایمز از احتمال توافق با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برای لغو تحریم‌های مسکو در ازای کاهش تسلیحات هسته‌ای این کشور خبر داد. 

وی در اولین مصاحبه خود با یک رسانه انگلیسی به شدت از سیاست های خارجی دولت‌های قبلی آمریکا در گذشته انتقاد کرد و جنگ عراق را بزرگترین اشتباه در تاریخ آمریکا و همانند "پرتاب کردن سنگ به کندوی زنبور" خواند.

ترامپ در ادامه گفت: آمریکا تحریم هایی علیه روسیه اعمال کرده است؛ باید ببینیم می توانیم در ازای انعقاد یک توافق خوب با مسکو، این تحریم ها را لغو کنیم یا خیر. من فکر می کنم تولید سلاح های هسته ای روسیه باید به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد. روسیه در حال حاضر بخاطر تحریم های آمریکا به شدت تحت فشار است؛ اما من فکر می کنم می توان کاری کرد که مردم زیادی نفع ببرند.

با نزدیک شدن به روز برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن)، این نخستین بار است که ترامپ گامی در جهت محدود کردن تسلیحات هسته‌ای بر می دارد. در حال حاضر آمریکا و روسیه بزرگترین قدرت های هسته ای جهان هستند. بر اساس آخرین ارزیابی های منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، روسیه و آمریکا به ترتیب 1796 و 1367 کلاهک هسته ای نصب شده روی موشک ها و بمب‌افکن هایشان دارند. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار