کدام رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر زمان ریاستش در خواب بود؟!

با یکی از رؤسای جمهور آمریکا که بیشتر زمان ریاست‌جمهوری خود را در خواب سپری کرد، آشنا شوید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، از ریاست جمهوری جز خواب، عایدی نداشت؛ جمله‌ای که بطور کامل با "دیوید رایس اچیسون" تطابق دارد. اچیسون کسی است که بسیاری او را در جهان نمی‌شناسند. داستان این مرد بسیار جالب است. او مردی است که تنها برای یک روز رئیس جمهور آمریکا شد و بیشتر زمان ریاست جمهوری اش را نیز بدون اینکه از این مسأله اطلاع داشته باشد در خواب سپری کرد. 

ماجرا از این قرار است که در 4 مارس 1849 (13 اسفند 1227) مدت زمان ریاست جمهوری "جیمز پولک" در ساعت 12 ظهر به پایان رسیده بود. آن روز یکشنبه بود و این روز در آمریکا جزو تعطیلات رسمی محسوب می شود.

اما آنچه اتفاق افتاد، آن بود که "زکری تیلور" دوازدهمین رئیس جمهور آمریکا از ادای سوگند قانون اساسی در روز یکشنبه امتناع کرد. مدت ریاست جمهوری جیمز پولک در ساعت 12 ظهر به پایان رسیده بود و طبق قانون جانشینی ریاست جمهوری در آن زمان، اچیسون رئیس جمهور موقت شد.

العربیه در ادامه می‌نویسد: با وجودی که نام اچیسون در فهرست اسامی رؤسای جمهور آمریکا وجود ندارد، اما وی در مصاحبه با روزنامه "سنت لوئیس گلوب" که میان سالهای 1852 تا 1986 به چاپ می‌رسید، اعلام کرد وی بیشتر ساعت آن روز را در خواب سپری کرده است؛ چرا که وی روزهای سختی را در مجلس سنا گذرانده بود و به همین خاطر روز یکشنبه را استراحت کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار