شیراز؛

ثبت شهرخلاق ادبی برای شیراز موجب رونق گردشگری می شود

ثبت شهر شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی می تواند موتور محرکه توسعه بین المللی گردشگری استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: ثبت شهر شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی می تواند موتور محرکه توسعه بین المللی گردشگری استان باشد.

رستمی افزود: اقدامات و برنامه ریزی مناسبی برای معرفی و ثبت شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای خلاق و ارزشمند ادبی و گردشگری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: باید فرآیند الحاق شیراز به مجموعه شهرهای خلاق ادبی و گردشگری جهان در سازمان بین المللی یونسکو با سرعت و شتاب بیشتری انجام شود.
رستمی ادامه داد: فلسفه الحاق میراث های فرهنگی یک کشور به یک شبکه جهانی شروع کاری بزرگ و مهم است بنابراین تبلیغ و معرفی آثار مکتوب و فاخر ادبی و فرهنگی ایران بزرگ یک وظیفه است.

نماینده ایران در سازمان یونسکو افزود: اگر میراث های فرهنگی و داشته های طبیعی و ادبی کشور ایران در فضای بین الملل به شکل عالمانه با ورود متخصصین ارائه نشود، نه تنها در حق گذشتگان جفا و ظلم روا داشته ایم بلکه در اقتصاد کشور نیز به دلیل حضور نداشتن گردشگران خارجی تاثیر بسزایی دارد.

سعدالله نصیری قیداری معرفی و شناساندن مناسب ظرفیت های ادبی و گردشگری کشور موجب نگاه صلح آمیز به ایران خواهد شد و ایران هراسی جای خودش را به ایران دوستی خواهد داد.

نصیری بیان کرد: غنای فرهنگی ایران بر دنیا محرز و ثابت شده است.

نماینده ایران در سازمان یونسکو بیان کرد: زمانی که شهری به شبکه جهانی ملحق می شود ضمن اینکه برکات خودرا به آن شبکه می رساند، تجربیات خودش را افزایش می دهد و غنی تر به پیش می رود.

نصیری با بیان اینکه پیوستن به این شبکه نقطه انتها و پایانی نیست، تصریح کرد: این الحاق نقطه آغازین حرکتی است که فرهنگ کشور ما بر جامعه جهانی نور افشانی کند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار