پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جذب نیروی تربیت بدنی/ کمبود سه هزار و 500 مراقب بهداشت در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آ‌موزش و پرورش از توجه به جذب نیرو برای این حوزه با توجه به مصوبات اخیر خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آ‌موزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وضعیت نیروی انسانی در این حوزه عنوان کرد: با توجه به اینکه در درس تربیت بدنی بر اساس مصوبه اخیر ساعات این درس برای پایه یازدهم از یک به 2 ساعت و برای پیش دانشگاهی به یک ساعت افزایش یافته لذا نیاز به نیروی انسانی احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه 40 هزار نیروی تربیت بدنی با توجه به این تغییرات نیاز داریم، ادامه داد: برای کلاس‌ یازدهم هزار و 315 نفر کسری نیرو برای امسال و قریب به 2 هزار و 700 نفر برای سال آینده باید به کار گرفته شود؛ به عبارت دیگر، در مجموع کمبود نیروی چهار هزار نفری وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آ‌موزش و پرورش تصریح کرد: برای تأمین نیروی انسانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که بر این اساس به دانشگاه فرهنگیان برای این امر تأکید شده است.

حمیدی اظهار داشت: علاوه بر معلمان تربیت بدنی، مراقبان بهداشت و سلامت نیز مورد توجه قرار گرفتند و با توجه به ضرورت وجود این نقش در جذب سنواتی سال گذشته و امسال، جذب نیرو انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درس بهداشت و سلامت به برنامه آموزشی اضافه شده است، چنانچه از مراقبان سلامت برای تدریس این دروس استفاده شود، قریب به 3 هزار و 500 نیرو نیاز داریم.

حمیدی یادآور شد: در تمامی احتساب‌هایی که برای جذب نیرو انجام شده باید روند بازنشستگی برخی از معلمان و مربیان را نیز مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم شفیعی
۰۱:۰۷ ۲۵ دی ۱۳۹۵
باسلام.من ارشد علوم تربیتی دارم. آیا احتمال اینکە از رشته های آموزش وپرورش نیروجذب کنند،وجود دارد؟
United States of America
عبدالحمید کشاورز
۰۰:۳۰ ۲۵ دی ۱۳۹۵
سلام. باتوجه به اینکه بنده دبیر باسابقه28سال هستم دخترم بامدرک کاردانی بهداشت مدارس ازهرمزگان بستک روستایی واینکه رشته بهداشت مدارس در اکثر مدارس بستک نیست خواهشن درمورد استخدام این رشته بااولویت فرزندان فرهنگی اقدام بفرمائید با تشکر
آخرین اخبار