سمنان;

پرداخت بیش از 46میلیارد تسهیلات به ۳۴۱ طرح اشتغال در استان

46میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال تسهیلات به ۳۴۱ طرح اشتغال و خودکفایی ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا خدابنده معاون کمیته امداد استان سمنان هدف اصلی ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را اتکای آنان به استعدادهای خود و دستیابی به استقلال اقتصادی دانست و گفت : ۴۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال تسهیلات به ۳۴۱ طرح اشتغال و خودکفایی ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است تا آنان بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ۳۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل تامین شده است، افزود: بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات، ۲۱۳ شغل را برای مددجویان ایجاد کردند.

خدابنده با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از طرح‌های اشتغال برای مردان تحت حمایت با ۱۸۹ نفر اجرا شده است، افزود: زنان سرپرست خانوار با شرکت ۱۵۲ نفر، ۴۵ درصد از اشتغال ایجاد شده را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همواره در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد، تصریح کرد: ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال در مناطق محروم استان اجرا شد تا بدین طریق بتوانیم گام‌های موثری برای توسعه و پیشرفت این مناطق برداریم.

خدابنده با بیان اینکه کمیته امداد استان سمنان از ابتدای فعالیت تا کنون ۱۲ هزار و ۴۵۸ شغل را در سطح استان ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون دو هزار و ۲۲۲ طرح اشتغال در سطح استان تحت نظارت این نهاد قرار دارند که تلاش داریم با بازدیدهای مستمر از طرح‌ها به پایداری و رونق کسب و کار مددجویان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری، پنج هزار و ۳۵۶ مورد بازدید از طرح‌های اشتغال به عمل آمده است، گفت: ناظران فنی ضمن بازدید از طرح‌ها، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به منظور ارتقای کیفی و کمی محصولات به مجریان طرح‌ها ارائه می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان، شناسایی استعدادها، آموزش فنی و تخصصی، اعطای تسهیلات و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی را از جمله مراحل ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تمام تلاش خود را برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت به کار گرفته است، افزود: با همکاری مضاعف مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل می‌توانیم مسیر توانمندی و خوداتکایی خانواده‌های آسیب پذیر را هموار سازیم.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.