سمنان؛

کاهش 90 درصدی قاچاق گیاه تاغ از سمنان

در چهار ماه گذشته عملکرد شهرستان سمنان در کنترل و مبارزه با قاچاق تاغ حدود 2 برابر پنج سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: در چهار ماه گذشته عملکرد شهرستان سمنان در کنترل و مبارزه با قاچاق تاغ حدود 2 برابر پنج سال گذشته بوده است.

علیرضا رهایی افزود: یک گروه به صورت تیمی، عمده و هدفمند با ارسال تاغ های بیابان جنوب سمنان به خارج از استان به ویژه استان گلستان و گروهی دیگر نیز برای کسب درآمد روزانه به تبدیل چوب تاغ به زغال با حفر گودال اقدام می کردند که زغال تولیدی را در بازارمی فروختند.

وی تصریح کرد: پیشگیری و جلوگیری از قاچاق کالا فقط در شهرستان سمنان صورت نگرفته و در بقیه شهرستانها به ویژه در شهرستان میامی هم به ویژه با قاچاق چوب و زغال تاغ برخورد شده است.

رهایی اظهار داشت: یکی از بزرگترین قاچاقچیان تاغ در شب عید فطر سال 95 دستگیر و به مراجع قانونی ارجاع شد و بیشتر قاچاقچیان تاغ از شهرستان سمنان متواری شده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان جلوگیری از فرسایش خاک فرسایش بادی، آبی و خاکی و جلوگیری از توفان شن روان را مهمترین ویژگی جنگل‌های با گونه تاغ دانست و افزود: تاغ گونه های مقاوم به خشکی، شوری و مقاوم در برابر تنش های آبی و گونه مناسب برای مناطق بیابانی هستند.

رهایی افزود: حداقل شرایط مطلوب برای رهایی از کانون بحران در شهرستان سمنان عملیاتی کردن سالانه هزار هکتار بیابان زدایی است و برای جلوگیریی از حرکت بیابان زایی سالانه بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام / د
برچسب ها: قاچاق ، تاغ ، کاهش ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار