عسلویه:

جابجایی و کاشت مجدد جایگزین قطع درختان

مسئول فضای سبز شهرداری عسلویه گفت: جابجایی درختان به جای قطع آنها، راهکار مثبتی است که توسط شهرداری عسلویه استفاده می‌شود.

جابجایی و کاشت مجدد جایگزین قطع درختان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا بری با مهم شمردن درختان برای اکسیژن‌سازی و کاهش آلودگی‌ها گفت: فضای سبز و به‌ویژه درختان نقشی اساسی در سلامت زندگی ما دارند و شهرداری عسلویه نیز همواره این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: درختانی که در مسیر طرح‌های شهرداری باشند، به هیچ وجه از بین نمی‌روند، چرا که هم هزینه‌بر است و هم اینکه با ارزشی که برای درختان قائل هستیم، سعی می‌کنیم آن‌ها را جابه‌جا کنیم.

مسئول فضای سبز شهرداری عسلویه اضافه کرد: نمونه بارز این اقدام، جابجایی برخی درختان و کاشت این درختان در حاشیه دهکده مردم شناسی، ساحل عسلویه، آرامگاه مشترک اهل تسنن و تشیع و آرامگاه شمالی اهل سنت بوده است.

وی افزود: این‌گونه درختان به دلیل معضلات به‌وجود آمده توسط ریشه آن و حتی بحث‌های بهداشتی، در بسیاری از شهرها قطع می‌شوند، اما ما با جابجایی آنها به مناطق نسبتا صحرایی، بدون درخت و خاکی، به سرسبزی و آبادانی منطقه پرداختیم.

انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.