مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:

پرداخت 58میلیارد ریال تسهیلات به فرزندان مددجویان

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت ۵۸ میلیارد ۵۵۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به فرزندان خانواده های تحت حمایت این نهاد از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.

پرداخت 58میلیارد ریال تسهیلات به فرزندان مددجویان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمیته امداد با باور عمیقی که به قابلیت‌های جوانان خانواده‌های تحت حمایت دارد، یکی از برنامه‌های خود را توانمندسازی خانواده‌ها از طریق ایجاد اشتغال برای فرزندان آنان در نظر گرفته است.

وی افزود: از همین رو در ۹ ماهه سالجاری ۵۸ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال به عنوان وام و تسهیلات اشتغال از محل اعتبارات بانکی و امدادی در اختیار ۳۴۰ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

لطفی با بیان اینکه یکی از اهداف عمده کمیته امداد اجرای طرح‌های خودکفایی برای مددجویان است، تصریح کرد: کمیته امداد برای تحقق این اهداف مبادرت به پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی، تهیه و واگذاری مواد اولیه، تامین وسیله کار و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  به مددجویان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۷۷  نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت نیز از ابتدای سال جاری تا کنون از سوی کمیته امداد استان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب مددجویان آموزش دیده در بازار کار و کمک به آنها برای تامین فضای راه‌اندازی کسب و کار را از دیگر اهداف این نهاد حمایتی عنوان کرد و افزود: برای ۴۶ نفر از فرزندان مددجو آموزش دیده، کاریابی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز معضل بیکاری جامعه، تمام اقشار را درگیر کرده است افزود: برای رفع این مشکل نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه است، ضمن اینکه با وجود همه مشکلات موجود کمیته امداد استان بوشهر توانست در سال گذشته در زمینه جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی مقام دوم را در کشور کسب کند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.