بهای نفت افزایش یافت

کم شدن ارزش دلار آمریکا و انتظارات در خصوص کاهش تولید طلای سیاه بر اساس توافق اوپک، بهای نفت را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کم شدن ارزش دلار آمریکا و انتظار در خصوص کاهش تولید نفت بوسیله اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان بر اساس توافق حاصل شده در ماه اکتبر، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) افزایش یافت.

بهای نفت خام برنت با 19 سنت افزایش، به 55 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 17 سنت افزایش، 52 دلار و 54 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند بهای نفت بخاطر کاهش ارزش دلار افزایش یافته است؛ زیرا کشورهایی که واحد پولشان دلار نیست می توانند هزینه کمتری برای خرید نفت پرداخت کنند.

دلار آمریکا پس از طی کردن یک روند صعودی در نیمه دوم سال 2016، از اوایل ماه ژانویه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با کاهش حدود 2.5 درصدی همراه بوده است. همچنین با نزدیک شدن به مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، توجه سرمایه گذاران بین المللی به دلار معطوف خواهد شد.

بهای نفت همچنین بخاطر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، افزایش یافته است. اوپک پیشتر اعلام کرده است از اول ژانویه سال جاری میلادی، روزانه تولید 1.2 میلیون بشکه نفت خود را کاهش می دهد و تعداد آن را به 32.5 میلیون بشکه در روز می رساند. روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت هم قرار است حجم تولیدات نفتی خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار