راه‌اندازی واحدهای فن‌آور با هدف افزایش ظرفیت در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه جهش به سمت دانشگاه نسل سومی از اولویت‌های اصلی این مرکز آموزشی مهارت محور است، گفت: راه‌اندازی واحدهای فن‌آور با هدف افزایش ظرفیت از برنامه های دانشگاه علمی کاربردی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاون وزیر در مراسم تجلیل از برگزیدگان عرصه‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی که صبح امروز در پژوهشکده هنر و معماری برگزار شد، گفت: درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را که بزرگمرد تاریخ معاصر ایران بود به رهبری معظم، خانواده ملت ایران تسلیت می‌گویم از خدمات ارزشمند ایشان در سراسر کشور دیده می شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی حضوری فعال در نمایشگاه امسال پیدا کرده، به طوری که از میان 100 دانشگاه و پژوهشکده در بین 12 دانشگاه برتر از نظر طرح‌های پژوهشی قرار داشته و در این دانشگاه بخش‌های فناوری و جهش به سمت دانشگاه نسل سومی از اولویت‌های اصلی این مرکز آموزشی مهارت محور حرکت می کند. 

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: شرکت‌های د‌انش بنیان به میزان بیش از 700 میلیون تومان محصولات خودرا به فروش رسانده‌اند و طبق برنامه ششم توسعه که وزارت علوم پیش‌بینی کرده است.

 دانشگاه مهارت محور باید 20 درصد جمعیت دانشجویان را در ابتدای این برنامه تشکیل بدهند و طبق این ابلاغیه وزارت علوم، دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین باید در انتهای برنامه 30 درصد جمعیت دانشجوی کشور در این مراکز مشغول به تحصیل شوند که تکلیف سنگینی را برای ما به عنوان یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اولین بار این دانشگاه در زمان تکمیل ظرفیت دانشجو جذب کرده، افزود: بنا بر صحبت‌هایی که با وزیر علوم انجام شده و با تصویب شورای گسترش این وزارتخانه برای رشته‌های خاص دوره‌هایی در بهمن ماه در دفترچه این دانشگاه آمده که ما به جای توسعه کمی، سعی در شناسایی رشته‌های جدید و توسعه کیفی در این زمینه هستیم.

امید عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در حوزه پژوهش هیچ محدودیتی ندارد و همواره سعی در افزایش ظرفیت این حوزه با راه‌اندازی واحدهای فناور و حمایت مالی و معنوی کرده است 

وی گفت: در حوزه IT کارهای خوبی صورت گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته نواقص سامانه این دانشگاه از مهر ماه 96 به طور کامل مرتفع می‌شود و این مرکز مهارتی سیاست‌های کلان ابلاغیه را دنبال و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار