بازدید مقام عالی استان از روند احداث تصفیه خانه آب شرب مهاباد

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سفر به شهرستان مهاباد از روند احداث تصفیه خانه آب شرب این شهرستان بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سعادت در این بازدید از مراحل احداث برج آبگیر، خط لوله انتقال آب خام و همچنین مراحل تکمیل تصفیه خانه آب شرب مهاباد بازدید نمود .

سعادت در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: تصفیه خانه شهرستان مهاباد افزون بر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از این تصفیه خانه مشکل آب مهاباد به کلی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه مهاباد دارای استاندارد بالایی خواهد بود، افزود: شبکه آبرسانی بیشتر شهرهای استان پوسیده شده و پس از صرف هزینه های بالا در تصفیه آب شبکه آبرسانی فرسوده موجب هدر رفت و کاهش کیفیت آب می شود.

سعادت تاکید کرد: مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی از مشکلاتی است که در بیشتر شهرهای ایران وجود دارد و علت اصلی سرعت پایین در تجدید شبکه هزینه بر بودن این طرح است و به این ترتیب آب شربی که هزینه های زیادی برای تصفیه آن صرف می شود با عبور از شبکه آبرسانی فرسوده کیفیت آن کاهش می یابد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان، بیان کرد: 50 درصد اعتبارات برای راه اندازی و احیا واحدهای تولیدی استان جذب شده است.

سعادت با بیان اینکه با رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان این واحدها رونق گرفتند، اظهار کرد: آذربایجان غربی در خصوص جذب این اعتبارات در کشور در جایگاه و رتبه بالایی قرار گرفته دارد.

وی با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی گفت: این سیاست ها و برنامه ها با دقت در استان پیاده و اجرا می شود که آثار این اقدامات در توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی در بخش های مختلف خود را نشان خواهد داد.

گفتنی است برج آبگیر تصفیه خانه آب مهاباد با ظرفیت آبگیری 750 لیتر در ثانیه و با اختلاف ارتفاع 65 متر و هزینه 100 میلیارد ریال در حال ساخت است .

تصفیه خانه آب مهاباد هم با ظرفیت تضمینی آب تحویلی 64 هزار و 800 مترمکعب در شبانه روز با هزینه 428 میلیارد ریال ساخته می شود.

این تصفیه خانه از سیستم شناورسازی و سیستم کلرزنی گازی برای گندزدایی و زلالسازی آب استفاده خواهد کرد.

این تصفیه خانه قرار است با تصفیه 64 هزار و 800 متر مکعب آب در شبانه روز نیاز شهرستان مهاباد برای 25 سال آینده را تامین کند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.