اصفهان در سال 1396 نوروز متفاوتی را تجربه خواهد کرد

در سال 1396 یکی از بهترین و متفاوت‌ترین رویدادهای فرهنگی نوروزگاه را در سراسر کشور و به ویژه در اصفهان تجربه خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر طرح رویداد فرهنگی نوروزگاه سازمان میراث فرهنگی کشوردر جمع مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: اسفند 1394 و نوروز 1395 در اصفهان شاهد برگزاری یکی از بهترین رویدادهای فرهنگی نوروزگاه در کشور بودیم، بنابراین معتقدیم در سال 1396 یکی از بهترین و متفاوت‌ترین رویدادهای فرهنگی نوروزگاه را در سراسر کشور و به ویژه در اصفهان اجرا خواهیم کرد.

شبان میرشکرائی همچنین افزود: نوروز یکی از اصلی‌ترین شالوده‌های زندگانی اجتماعی و فرهنگی ایرانیان را شکل می‌دهد، بنابراین معتقدیم با آگاهی افزائی جهت نسل‌های جدید فرهنگ غنی نوروز را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

مدیر طرح رویداد فرهنگی نوروزگاه سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: بدون شک فرهنگ نوروز ریشه در تاریخ غنی و کهن ایرانیان دارد و این در حالی است که تنوع فرهنگی در ایران چنان گسترده است که می‌توان فرهنگ ایرانی را به سیمرغی تشبیه کرد که در عین تکثر، از وحدتی ژرف و آگاهانه در تمامی اقوام برخوردار است.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست تأکید کرد: نوروز در حقیقت استمرار تداوم فرهنگ غنی ایرانی در بیش از چند هزار سال است، بنابراین به دنبال تداوم و استمرار این فرهنگ غنی جهت نسل جدید ایرانی هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت جهانی رویداد فرهنگی نوروز و افزایش کشورهای شرکت کننده در پرونده میراث ناملموس نوروز از 7 کشور به 12 کشور و با عنایت به اینکه مدیریت طرح جهانی نوروز در پرونده ثبت جهانی در اختیار ایران قرار داده شده، بنابراین امسال وظیفه همگی ما در اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه سنگین‌تر خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار