همدان؛

افزایش 3 برابری ثبت موقوفات در نهاوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ وقف جدید به ارزش دو میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

افزایش 3 برابری ثبت موقوفات در نهاوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور با اشاره به ثبت 486 فقره موقوفه در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد موقوفه ثبت شده در نهاوند 100 موقوفه منفعتی و 386 موقوفه انتفاعی است که موقوفه‌های انتفاعی شهرستان شامل 253 مسجد، 49 حسینیه، 44 زینبه، 22 فاطمیه و دو مهدیه است.

وی تصریح کرد: موقوفات در شهرستان نهاوند به نیات مختلفی انجام می‌شود و با توجه به اینکه عمل به نیات واقفان واجب است بنابراین همه تلاش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در راستای اجرای نیات واقفان است.

اسدپور بیان کرد: در مجموع شهرستان نهاوند 486 موقوفه وجود دارد که درآمدهای آنها با توجه به نیت واقفان هزینه می‌شود و امیدواریم ثبت تعداد موقوفات جدید تا پایان امسال افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از تعداد 100 موقوفه منفعتی در شهرستان نهاوند تعداد 470 رقبه داریم که در آنها نیز براساس نیت واقفان خیراندیش عمل می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند به موقوفات امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 وقف جدید به ارزش 2 میلیارد و 830 میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

وی افزود: این موقوفه‌ها شامل زمین زراعی و آپارتمان بوده که به نیات مختلفی از جمله ساخت زینبیه، روضه‌خوانی و ترویج فرهنگ قرآن کریم، ساخت مسجد و ایجاد قبرستان وقف شده‌اند.

اسدپور اظهار داشت: همچنین در سال گذشته تعداد 23 موقوفه به ارزش تقریبی 17 میلیارد و 258 میلیون و 400 هزار ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است و این موقوفه‌ها شامل زمین زراعی، منازل مسکونی و باغ میوه بوده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.