کرمانشاه؛

بالا رفتن قیمت گوشت جلوی صادرات را گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ممنوعیت صادرات دام زنده با بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در داخل خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی گفت: این موضوع در کنار صادرات دام زنده توسط برخی استانهای دیگر استان فارس، کشور را تا حدودی با کمبود دام زنده و به‌ویژه بره پرواری مواجه کرد.


شهبازی با بیان اینکه کمبود دام زنده از اربعین خود را نشان داد، ادامه داد: از دوم و سوم آذر ماه امسال قرنطینه گوسفند زنده برای صادرات محدود و از حدود دو هفته گذشته صادرات دام زنده ممنوع شده و تنها افرادی که مجوز صادرات دام از قبل را دارند می توانند صادرات داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با توجه اینکه تولد بره‌های جدید از حدود یک ماه آینده آغاز خواهد شد، بعید است تا پایان امسال صادرات دام زنده از استان داشته باشیم.

شهبازی افزود: البته عوامل زیادی در افزایش قیمت گوشت قرمز تاثیر دارند که افزایش قیمت دلار و بالا رفتن قیمت همه اقلام در پی آن، در افزایش قیمت گوشت قرمز بی تاثیر نبوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه افزایش قیمت گوشت قرمز  بدلیل شیوع آنفولانزای پرندگان را بی ارتباط دانست و گفت: بعید است بین این دو ارتباطی وجود داشته باشد.

شهبازی با اشاره به تولیدات 36 هزار تنی گوشت قرمز استان کرمانشاه، افزود: نیاز سالانه استان به گوشت قرمز 26 هزار تن است و در استان مازاد تولید داریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.